De ce Microsoft a redevenit cea mai valoroasă companie din lume?

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 16 iul 2023, 12:29

Pe 29 octombrie, Microsoft a depășit din nou Apple, ocupând primul loc în topul celor mai valoroase companii cotate la bursă din lume.

Sursa: PixaBay

Pe 29 octombrie, Microsoft a depășit din nou Apple, ocupând primul loc în topul celor mai valoroase companii cotate la bursă din lume.

Pe 29 octombrie, Microsoft a depășit din nou Apple, ocupând primul loc în topul celor mai valoroase companii cotate la bursă din lume.
În cadrul conferinței sale anuale Ignite de săptămâna trecută, compania a oferit o prezentare generală a tuturor lucrurilor Microsoft, care a evidențiat de ce merită acest loc de top. Asta pentru că, spre deosebire de alte companii- Facebook, de exemplu- Microsoft se concentrează în mod agresiv pe clienți, nu pe venituri, ca prioritate numărul unu.


Nu a fost întotdeauna așa, dar astăzi, concentrarea excesivă asupra veniturilor și profitului se află în centrul motivelor pentru care alte firme nu se descurcă la fel de bine și se confruntă cu reacții negative din partea autorităților de reglementare, în timp ce Microsoft este dominantă.
Haideți să vorbim despre motivul pentru care Microsoft este atât de bine echilibrată și merită onorurile de top. Apoi vom încheia cu produsul meu al săptămânii, una dintre cele mai bune valori de pe piață, placa grafică AMD Radeon RX 6600.

Concentrare pe clienți

Apple, Amazon, Facebook și Google se concentrează foarte mult pe venituri și profit. Până la începutul anilor 2000, și Microsoft făcea la fel. În cea mai mare parte a perioadei în care Steve Ballmer a fost CEO, compania s-a concentrat cu laser pe venituri și profit. S-a descurcat bine din punct de vedere financiar, dar a făcut mai multe greșeli paralizante care au scos în evidență lipsa de concentrare pe ceea ce era important.


Microsoft a fost afectată de achiziții și încercări de achiziție prost gândite, cum ar fi Yahoo și Nokia. Însă, în ultimul deceniu, compania a făcut o schimbare radicală, concentrându-se strategic pe nevoile, satisfacția și loialitatea clienților, ceea ce a coagulat strategia sa în jurul clientului.
Ce se întâmplă atunci când o companie încetează să se mai concentreze în primul rând asupra veniturilor și profitului și își mută atenția asupra oamenilor care îi cumpără și îi folosesc produsele? O îmbunătățire consistentă și substanțială a performanței financiare.

Microsoft este norocoasă că oamenii care îi cumpără și îi folosesc produsele sunt aceiași. Această conexiune utilizator/client este în contrast puternic cu Facebook și Google, ale căror venituri provin de la agenții de publicitate. Oamenii care folosesc aceste platforme devin produsul, nu clienții.
Sub conducerea lui Tim Cook, Apple seamănă mai mult cu modul în care era Microsoft pe vremea când Steve Ballmer conducea spectacolul, deși fără la fel de multe greșeli critice; ergo, Apple pare să aibă probleme în atragerea de noi clienți și pierde cotă de piață.

Amazon ar trebui într-adevăr să fie mai mult de o singură companie, deoarece Amazon Web Services (AWS) și Amazon shopping sunt atât de diferite încât un singur director executiv de top nu poate avea amploarea competențelor necesare pentru a optimiza ambele activități de bază. În plus, Amazon shopping concurează cu companii precum Walmart, care altfel ar putea fi clienți ai AWS, restrângând piața pentru aceasta din urmă.
Făcând o paralelă cu subiectul diversității și al incluziunii, la Ignite, Panos Panay, Chief Product Officer al Microsoft (cel mai apropiat lucru pe care Microsoft îl are de Steve Jobs), a vorbit
despre modul în care unul dintre principalii designeri pentru Windows și Surface are o dizabilitate și oferă perspective critice privind utilizabilitatea în dezvoltarea produselor, făcând produsele Microsoft mai incluzive.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Integrare și avansare

Microsoft și Bill Gates sunt renumiți pentru pivotul lor pe internet și pentru că au condus .NET în întreaga companie. Cele mai multe companii sunt izolate la un nivel ridicat, ceea ce face imposibilă implementarea componentelor și cadrelor standard în întreaga afacere. Microsoft nu pare să sufere de această problemă, iar acest lucru s-a văzut la Ignite, când compania și-a prezentat produsele de colaborare și comunicare.
Microsoft își folosește produsele la nivel intern, astfel că atât clienții, cât și angajații săi beneficiază atunci când compania dezvoltă ceva cu un avantaj competitiv.
Atunci când companiile oferă servicii, acestea intră adesea în conflict cu eforturile de automatizare care sunt blocate deoarece riscă să genereze venituri. Structura Microsoft limitează substanțial aceste conflicte. În timpul Ignite, compania a prezentat niveluri de automatizare de top pe piață, lucrând pentru un moment în care un manager de afaceri, fără niciun ajutor de codare din partea IT sau a unei terțe părți, ar putea să își scrie codul folosind procesarea limbajului natural (NLP) și inteligența artificială din ce în ce mai capabilă a Microsoft.
Microsoft pare mai capabilă și mai dornică să integreze cadre și capacități comune în toate eforturile sale și să facă presiuni pentru progresele pe care le doresc clienții, chiar dacă aceste progrese reduc oportunitățile de venituri din servicii.

Citește și: Top 5: Cele mai bune telefoane mobile outdoor 2023!

Citește și: Indicele Nasdaq-100 primește o transformare

Citește și: Amazon "investește masiv" în tehnologia din spatele ChatGPT!