Pe lângă liberalizarea pieței de energie și a celei de gaze naturale, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) vine acum cu acuzații grave la adresa unor furnizori.
Un document oficial al ANRE, citat de Euronews România, a arătat că unii furnizori au majorat artificial prețurile de achiziție pentru a obține mai mulți bani de la stat prin intermediul schemelor de plafonare și compensare a facturilor.
Potrivit sursei citate, ANRE a descoperit neregulile atunci când a primit cererile de decontare și a demarat investigații la companiile respective. Din noiembrie anul trecut până la sfârșitul lunii martie a acestui an românii au beneficiat de un prim mecanism de compensare a prețului energiei și gazului, pe fondul majorărilor semnificative, a arătat documentul respectiv.
"În cadrul verificărilor realizate s-au identificat furnizori de energie care au utilizat metode/mijloace de creştere artificială a preţului mediu ponderat de achiziţie prin încheierea la preţuri excesive de contracte de achiziţie intra-grup, pe pieţe centralizate (produse cu livrare pe
Citeste si: Cum se calculează facturile la curent ale românilor, după scumpirile usturătoare
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Ce trebuie să facă românii care primesc facturi mari la energie și gaze
Românii care primesc facturi mari și pe care le consideră greșite la energie și gaze trebuie să le conteste la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) sau în instanță.
"Dacă este vorba despre practici comerciale incorecte, atunci atât ANPC, cât mai ales Asociaţia pentru protecţia consumatorului poate să meargă în instanţă şi să obţină interzicerea, stoparea acestor contracte.
Faceţi plângeri, cât mai multe posibil, la ANPC şi nu doar la ANPC, şi la Consiliul Concurenţei, pentru că ceea ce se întâmplă sunt practici anticoncurenţiale, monopoliste, vi se impun nişte preţuri excesive, preţuri care vă ruinează. Acest lucru este un fapt anticoncurenţial, conform legislaţiei în materie de concurenţă. Nu vă răspunde ANPC în timp util, nu vă răspunde Consiliul Concurenţei, bombardaţi-i cu zeci de mii de astfel de petiţii şi la un moment dat cineva în Parlament va sesiza acest lucru şi va lua măsuri, va putea, spre exemplu, să decidă demiterea întregului Consiliu al Concurenţei pentru inacţiune. Pentru că, dacă e vorba despre o masă mare de oameni nemulţumiţi, care chiar îşi arată această nemulţumire, nu ai cum să ignori acest lucru. Şi factorul politic, dacă va vedea că este un fluviu de astfel de reclamaţii, va sesiza în sfârşit că este o problemă şi că se poate reglementa situaţia în baza legii actuale", declara avocatul Gheorghe Piperea, preşedintele Asociaţiei de protecţie a consumatorilor Parakletos, citat de bursa.ro.
Citeste si: Vrei facturi mai mici la energie? Iată câteva sfaturi utile!