De ce s-au prăbușit avionul Mig 21 LanceR și elicopterul IAR 330-Puma. Cauzele care ar fi provocat dubla tragedie aviatică de la Constanța

Author: Amalia Georgescu
Actualizat: 03 dec 2022, 06:10

Primele informații despre cauzele care ar fi provocat dubla tragedie aviatică de la Constanța 

Sursa: facebook Ministerul Apărării Naționale

O dublă tragedie aviatică a avut loc miercuri seară la Constanța. Un avion Mig 21 LanceR s-a prăbușit, iar la scurt timp și elicopterul IAR 330-Puma care plecase în misiune de căutare-salvare. De ce s-au prăbușit cele două aparate de zbor? Iată primele cauze.

A fost deschisă o anchetă de autoritățile competente pentru a vedea care sunt cauzele care au dus la prăbușirea avionului Mig 21 LanceR și elicopterului IAR 330-Puma, pe 2 martie 2022, la Constanța. Iată care sunt posibilele cauze care ar fi provocat dubla tragedie aviatică.

Cauzele prăbușirii avionului Mig 21 LanceR și elicopterului IAR 330-Puma. Ce arată primele date? 

În momentul de față, autoritățile nu au putut determina cu exactitate care este cauza prăbușirii avionului Mig 21 LanceR și elicopterului IAR 330-Puma, însă există câteva piste care sunt luate în considerare. 

În cazul avionului Mig 21 LanceR, primul care a pierdut legătura radio cu turnul de control și care a dispărut de pe radar, se pare că ar fi fost vorba despre o defecțiune tehnică. În plus, condițiile meteo nefavorabile ar fi afectat aeronava, ducând la prăbușirea acesteia, în cele din urmă.

„Din nefericire, am avut astfel de accidente în ultimii ani cu aceste MiG-uri care sunt vechi şi avem şi o stare a vremii destul de proastă în Dobrogea acum. Probabil

a afectat elicopterul mai mult. Nu cred că există alte cauze. Nu avem alte indicii în afară de vremea proastă şi starea tehnică a MiG-ului. Excludem în acest moment (posibilitatea unui atac, n.r.). Nu avem nicio dovadă pentru asta. Spaţiul aerian este supravegheat şi nu poate să treacă nimic fără a fi observat. Deci, în acest moment, nu avem date despre asta. S-a întâmplat de mai multe ori din cauze tehnice să se prăbuşească MiG-urile”, a precizat ministrul Apărării, Vasile Dîncu, citat de libertatea.ro. 

În ceea ce privește elicopterul IAR 330-Puma, cel care a plecat în misiune de căutare-salvare după ce avionul Mig 21 LanceR s-a prăbușit, vremea rea se pare că ar fi dus la prăbușirea aparatului de zbor. Există posibilitatea ca palele elicopterului să fi fost înghețate, în urma apariției givrajului, mai exact depunerea unui strat de gheață. Din primele informații se pare că starea vremii s-a deteriorat la scurt timp după decolare, pilotul elicopterului raportând condiții meteo nefavorabile înainte ca apartul de zbor să se prăbușească.

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a precizat că sunt luate în calcul toate variante la acest moment, printre ele starea tehnică a celor două aparate de zbor, condițiile meteo, dar și managementul acțiunii.

Purtătorul de cuvânt al MApN a ținut să facă o precizare importantă. Acesta a anunțat că este exclusă orice legătură între războiul dintre Rusia și Ucraina și prăbușirea aparatelor militare Mig 21 și IAR-330.

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Cine poate beneficia de ajutoarele de încălzire 2024-2025. Care este termenul limită pentru depunerea cererilor de încălzire

„Este exclusă orice conexiune între situația din Ucraina și prăbușirea aparatelor militare Mig 21 și IAR-330, aseară, în județul Constanța. A început o anchetă a Parchetului Militar care va determina cauzele exacte ale accidentelor și alte informații în acest sens vor fi comunicate doar de procurori”, a declarat purtătorul de cuvânt al MApN pentru  biziday.ro.

Citeste si: 20 de avioane MiG-21 LanceR prăbușite în România din 1994 până acum. Care au fost cauzele accidentelor aviatice

8 persoane și-au pierdut viața în tragedia aviatică de la Constanța 

Nu au existat supraviețuitori în urma prăbușirii avionului Mig 21 LanceR și elicopterului IAR 330-Puma. Pilotul avionului a fost găsit decedat, la fel și cei 7 membri ai echipajului din elicopterul IAR 330-Puma. 

Pilotul avionului, căpitanul Costinel Iosif Niță, avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii. Acesta nu a mai reușit să se catapulteze după ce a pierdut controlul asupra aeronavei.

Pilotul avionului, căpitanul Costinel Iosif Niță
[Sursa: facebook Ministerul Apărării Naționale]

La bordul elicopterului IAR 330-Puma se aflau 7 persoane: Locotenent-comandor Bogdan Florin, Locotenent Pătrașcu Sorin, Maistrul militar Banu Gelu, Sergent Marinescu Ionuț, Caporal cls. a III-a Lateș Cătălin, Maistru militar cls. I Carp Vlad, Maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu. 

Echipajul elicopterului IAR- 330 Puma
[Sursa: facebook Ministerul Apărării Naționale]

Citeste si: Cine era, de fapt, pilotul avionului MiG-21 LanceR, prăbușit în Constanța. Costinel Iosif Niţă a fost găsit mort