De la mare la munte. Ce s-a intamplat in aceasta vara pe litoral si unde se vor imbulzi romanii in sezonul rece

Editor: Bogdan Mihai Autor: B.M.
Actualizat: 28 feb 2017, 02:10

In 2015, numarul celor care si-au petrecut cateva zile la mare pe litoralul romanesc a crescut cu 18-20% fata de anul 2014, iar procentul este si mai mare in cazul Deltei Dunarii, unde s-a inregistrat o crestere cu 30% a numarului de turisti.

Sezonul estival din 2015 a fost cel mai prolific din ultimii sapte ani. ”O crestere consistenta s-a inregistrat si in sudul litoralului, mai ales datorita investitiilor noi in segmentul hotelier (in special in Venus) si in agrement (printre care un nou parc de aventura, deschis in acest an in Neptun)”, a declarant, recent, presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii, Corina Martin.

Litoralul, promovat la nivel international

Cresterea numarului de turisti in 2015 a fost un rezultat firesc al campaniilor de promovare a litoralului la targurile de turism nationale si internationale (la Londra, Berlin, Varsovia, Tel Aviv si

Chisinau), la care au participat Asociatia Litoral – Delta Dunarii, hotelierii si autoritatile locale.

Inaintea inceperii sezonului estival au fost lansate brosuri despre statiunea Mamaia in limbile romana, engleza, germana, italiana, turca si ebraica, spoturi video de 1 minut “Mamaia Official” in aceleasi limbi straine si s-au organizat o serie intreaga de infotrip-uri in premiera pentru jurnalistii si tour-operatorii din Turcia si Italia.

2016 se anunta si mai tumultuos

Ofertele de tip early booking au aparut, deja, in mediul online, dupa cum vedem la vilegia.ro, iar preturile pentru
un sejur de 5, 6 sau 7 nopti sunt aproape derizorii daca rezervarea este facuta acum.

Mai mult decat atat, Asociatia Litoral – Delta Dunarii va continua si in 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la targurile interne si internationale, infotrip-uri si organizarea de evenimente, dar si prin tintirea pietelor din Olanda si Germania.

Urmeaza sezonul de schi

„Iarna nu-i ca vara” a devenit o expresie utilizata in special pentru a sublinia, in mod ironic, diferentele evidente dintre doua lucruri.
Cu toate acestea, in privinta numarului de turisti din Romania, iarna este ca vara.

In sezonul de iarna 2014-2015, 1,3 milioane de turisti au schiat in Poiana Brasov. In 2011, Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale a investit 28 de milioane de euro in reamenajarea domeniului schiabil din Poiana Brasov, care a fost marit cu 50 de hectare si a ajuns la 85 de hectare.

Mai mult decat atat, odata cu inaugurarea a doua instalatii noi de transport pe cablu, capacitatea totala de transport a ajuns la 8.500
de persoane pe ora, de trei ori mai mult decat in Predeal (2.500 de persoane pe ora) sau decat in Sinaia (3.000 de persoane pe ora).

Turistii se imbulzesc in Valea Prahovei

Nici nu este de mirare ca cea mai aglomerata statiune de schi din Romania a fost si va ramane Poiana Brasov, care este invadata, in aproape fiecare weekend cu zapada abundenta, de peste 60.000
de turisti care schiaza si de peste 100.000 de autoturisme.

In privinta preferintelor turistirlor pasionati de sporturi de iarna, pe locul doi se afla Predeal, iar locul trei este ocupat de Azuga, Sinaia clasandu-se abia pe locul patru, cu exceptia zilelor in care au loc festivaluri montane sau diferite competitii sportive.

Foto: pixabay.com

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”