DESCOPERIRI NOI in cazul avionului disparut! Au gasit epava?

Editor: Bogdan Mihai Autor: B.M.
Actualizat: 27 feb 2017, 02:26

Australia se pregateste sa trimita pe fundul marii un robot submarin in cautarea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines, disparut la 8 martie in sudul Oceanului Indian, a anuntat aceasta luni, precizand ca o pelicula de carburant a fost detectata in zona de cautare.

Nava Ocean Shield isi va incheia operatiunile de detectare a semnalelor emise de cutiile negre luni "si va mobiliza vehiculul autonom submarin Bluefin-21 imediat ce va fi posibil", a declarat coordonatorul operatiunilor de cautare, Angus Houston, in cadrul unei conferinte de presa.

Ultimul semnal acustic care ar putea proveni de la cutiile negre a fost captat in urma cu sase zile, a precizat oficialul.

Emitatoarele au, teoretic, o durata de viata de circa 30 de zile si probabil ca au ajuns la expirare, zborul MH370 fiind disparut de 38 de zile.



Ocean Shield a detectat, duminica seara, o pelicula de carburant in zona de cautare restransa in jurul semnalelor detectate in urma cu peste o saptamana, a adaugat Angus Houston.

Au fost colectati doi litri si au fost analizati, dar rezultatele vor fi cunoscute abia peste cateva zile, a declarat el, precizand ca acest carburant nu pare sa provina de la un vapor.

"Originea peliculei ramane de stabilit dar ea este la circa 5.500
de metri(...) de zona restransa definita plecand de la captarea semnalelor" in urma cu circa zece zile, a declarat oficialul.

Din 5 aprilie, Ocean Shield a captat de patru ori intr-o zona restransa, pe traiectoria estimata a avionului Boeing 777, semnale acustice a caror frecventa corespunde celei a balizelor care se declanseaza in caz de scufundare a cutiilor negre.

Mobilizarea robotului submarin Bluefin-21 "poate foarte bine sa ne aduca intr-o noua etapa catre identificarea vizuala, deoarece acesta are capacitatea de a depista fragmente pe fundul oceanului", a subliniat Angus Houston, adaugand insa ca procesul va fi
unul lung si laborios.

Bluefin-21 are forma unei torpile lungi de 4,93 metri si este echipat cu un sonar. Daca sonarul capteaza un semnal, Bluefin-21 va fi ridicat la suprafata, echipat cu o camera de luat vederi si trimis din nou sub apa. Aparatul nu poate fi echipat in acelasi timp cu un sonar si o camera de luat vederi.

Robotul cantareste circa 750 de kilograme si poate ramane sub apa timp de 20 de ore, dar nu poate opera decat pana la 4.500
de metri sub apa, adancimea de la care proveneau semnalele detectate.

"Fiecare misiune a Bluefin va dura circa 24 de ore", a explicat Angus Houston. Doua ore pentru coborarea robotului, 16 ore pentru explorarea fundului oceanului, doua ore pentru urcare, patru ore pentru analizarea datelor colectate.

Zona in care Ocean Shield sondeaza fundul oceanului este de doar cativa kilometri patrati si se situeaza la 2.312 de kilometri nord-vest de Perth, oras situat in vestul Australiei.


Zborul MH370 se deplasa intre Kuala Lumpur si Beijing la 8 martie dimineata, cand a disparut la scurt timp dupa decolarea din capitala malaysiana.

Sursa: Mediafax.

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.