Orașul portuar italian Genova își amintește astăzi de 43 de persoane care au murit în urmă cu cinci ani în urma prăbușirii unui pod. Un accident care, după toate probabilitățile, ar fi putut fi prevenit.
Purtătoarea de cuvânt a celor îndoliați pare hotărâtă. "Eu- nu vom renunța, pentru că este o luptă prea importantă", spune Egle Possetti. Este importantă pentru toți cetățenii italieni, spune ea, pentru că este "o luptă împotriva nemulțumirilor" și "o luptă împotriva ineficienței, aroganței și lăcomiei."
Experții s-au convins de pagubă
În luna mai, un vechi președinte al consiliului de administrație al holdingului Benetton responsabil a depus mărturie în sala de judecată. Potrivit acestuia, a declarat Gianni Mion, ei știau despre deficiențele de siguranță ale podului încă din 2010, deci pericolul de prăbușire era cunoscut. "Nu am făcut o mulțime de lucruri pe care ar fi trebuit să le facem. Asta a fost o prostie.
Comparație cu compania de autostrăzi
Pentru familiile îndoliate, soluționarea în instanță este extrem de importantă, spune Egle Possetti. "Angajamentul pe care îl vedem în această primă instanță este foarte mare, acuzația este enormă", spune ea. Deci există un pic de încredere, adaugă ea. "Dar, fiind în Italia, nu avem încredere deplină până la sfârșit. Din nefericire, multe cazuri s-au terminat prost până acum", spune ea, "de exemplu, termenul de prescripție ar putea expira înainte de încheierea procedurii. În plus, responsabilitățile sunt transferate de la un capăt la altul. Compania de autostrăzi nu se mai află în boxa acuzaților, după ce a negociat o înțelegere cu statul. Aceasta a plătit milioane de euro drept despăgubiri urmașilor supraviețuitorilor și a plătit, de asemenea, pentru demolarea și reconstrucția podului. Acesta a fost proiectat de arhitectul-vedetă genovez Renzo Piano și a fost inaugurat în vara anului 2020.
Expertul în poduri Settimo Martinello spune că podurile de autostradă din Italia sunt acum inspectate mai intens decât în urmă cu cinci ani. "Astăzi trebuie să facă acest lucru cu o metodologie care este națională. Toate datele trebuie să fie transmise ministerului cu o anumită frecvență", spune el. "Deci există certitudinea că inspecțiile sunt efectuate cu o metodologie care nu mai este cea care a fost cauza tuturor evenimentelor." La cea de-a cincea aniversare, Italia comemorează accidentul prin mai multe ceremonii și își amintește de cei 43 de bărbați, femei și copii a căror moarte ar fi putut fi evitată.
Citește și: O politică a refugiaților in Europa fără un plan?
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Rubla își pierde dramatic din valoare!
Citește și: Tragedie la Mamaia! Trei persoane și-au găsit sfârșitul în valurile Mării Negre