Digitalizarea afacerii - cum ne pregatim pentru viitor?

Autor: O.P.

Infiintarea si dezvoltarea unei afaceri nu este deloc un proces usor si fara riscuri. Insa, orice antreprenor va spune ca depasirea obstacolelor este compensata de satisfactiile obtinute ca urmare a efortului depus pentru indeplinirea tuturor obiectivelor de business. Unele dintre cele mai mari provocari ale afacerilor sunt generate de evolutia tehnologica si administrarea dinamica a sistemelor din cadrul companiei. Digitalizarea reprezinta un pas vital pentru firmele viitorului, o solutie simpla de crestere a productivitatii si identificare de noi oportunitati. Afla mai multe despre progresul tehnologic si modul in care companiile pot tine pasul cu evolutia digitala.

Ce inseamna digitalizarea afacerii?

Factor de schimbare in multe domenii de activitate, digitalizarea este greu de definit deoarece reprezinta un termen abstract si cu multe variabile. Totusi, in cel mai simplu mod, digitalizarea inseamna transformarea oricaror informatii din forma analogica in forma digitala. Aceasta tendinta se refera la realizarea unei fundatii sigure pentru dezvoltarea businessului prin integrarea tehnologiei, in toate sectoarele afacerii.

Digitalizarea presupune imbunatatirea sau schimbarea modului de operare a companiilor prin utilizarea sistemelor digitale si a datelor digitalizate. Cum pe piata intra, constant, tehnologii noi, clientii isi modifica, la randul lor, modul in care interactioneaza si cumpara produse ori servicii in mediile online si offline. Cei mai multi isi doresc o experienta noua si utila, pe care sa o impartaseasca rapid cu colegii si prietenii lor, iar aceste asteptari au un impact direct asupra profitabilitatii afacerilor. Bineinteles, pentru fiecare sector, digitalizarea poate cuprinde zone diferite. Spre exemplu, in sistemul bancar, digitalizare inseamna transpunerea datelor in mediul virtual si disponibilitate fata de clienti, in timp ce, in sectorul de retail, reprezinta existenta unui spatiu de vanzare virtual. Indiferent de situatie, digitalizarea este absolut necesara pentru orice companie care isi doreste sa evolueze.

Cum ne pregatim pentru un viitor digital?

Aproape toate companiile active pe piata se lupta continuu pentru imbunatatirea eficientei. Digitalizarea e un criteriu vital in lumea afacerilor pentru ca face munca mai usoara, mai rapida si mai productiva. Orice antreprenor trebuie sa puna la punct o strategie solida si profesionista de digitalizare a businessului sau, atat pentru a performa in societatea actuala cat si pentru viitor. Iata cateva dintre cele mai populare solutii digitale:

  • Website – platforma web este cartea de vizita a companiilor in mediul online. Acesta ofera o cantitate mare de informatii direct consumatorului final, este usor de gasit, prin intermediul motoarelor de cautare, complet personalizabil si actualizat in timp real.
  • Magazin online – orice companie in retail trebuie sa-si extinda afacerile si in online pentru a ramane relevanta pe piata. In plan intern, magazinul online trebuie interconectat cu un sistem ERP ecommerce, pentru a facilita comunicarea intre platforma online si sistemul operational si de contabilitate folosit de firma.
  • Chatbot – un asistent virtual este cel mai bun prieten al afacerilor, in mediul online. Acesta este activ 24/24 si are raspuns la cele mai multe dintre intrebarile clientilor. Poate fi programat usor, astfel ca interlocutorul nici nu va realiza ca nu sta de vorba cu un om.
  • Instrumente inteligente de analiza – acestea pot prelucra si interpreta un volum impresionant de informatii, prezentandu-le sub forma unor rezultate clare, simplu de inteles, care pot ghida deciziile de business.
  • Strategii de marketing direct – utilizarea sistemelor inovative bazate pe obiceiurile de cautare si cumparare le permite companiilor sa inteleaga comportamentul clientilor si sa le ofere o experienta digitala unitara, pe mai multe canale, pentru a-i fideliza.
  • Solutii flexibile in cloud – munca flexibila are un rol important in afacerile viitorului. Solutiile cloud genereaza economii de timp si bani, pot fi investite cu succes in zonele de dezvoltare ale firmelor si fac posibila munca de oriunde, fara a lega oamenii de birou.

Digitalizarea afacerilor nu inseamna doar adaptarea la tendintele actuale, ce devin tot mai importante pentru viitor, ci si gestionarea eficienta a tuturor proceselor din companie. Totodata, progresul tehnologic ofera elemente care diferentiaza, considerabil, o firma de alta si aduce mai mult control asupra businessurilor, datorita capacitatii mari de analiza a datelor colectate.