Disney își dublează investițiile în parcuri

Autor: Bogdan Frațilă
Actualizat: 20 iun 2024, 06:05

Disney își extinde foarte mult investițiile în parcurile tematice și în croaziere, a anunțat marți compania.

Sursa: PixaBay

Disney își extinde foarte mult investițiile în parcurile tematice și în croaziere, a anunțat marți compania.

Disney își extinde foarte mult investițiile în parcurile tematice și în croaziere, a anunțat marți compania. În următorii 10 ani, aceasta va investi 60 de miliarde de dolari în segmentul său Disney Parks, Experiences and Products, potrivit unui document depus la SEC, care a coincis cu summitul investitorilor care a avut loc săptămâna aceasta. Aceasta este de aproximativ două ori mai mult decât a cheltuit în cea mai recentă perioadă de 10 ani.

Investiția vine într-un moment în care compania se confruntă cu provocări în ceea ce privește veniturile în serviciile sale de streaming, activele sale cinematografice și de televiziune- aproape peste tot, cu excepția parcurilor sale tematice internaționale.

Parcurile sunt un motor puternic de creștere pentru companie, care spune că extinderea ar trebui să o ajute să ajungă la o multitudine de fani Disney care nu sunt deja vizitatori.

Dar concurența este acerbă, iar fanii ar putea deveni nerăbdători față de ceea ce ei consideră a fi strategia dezamăgitoare a parcurilor Disney, care evoluează lent.

Universal Epic Universe al NBCUniversal este programat să se deschidă în Orlando, Florida, în 2025. Parcul tematic, care a fost anunțat în 2019, urmează să includă restaurante, hoteluri și, bineînțeles, atracții. Acesta va deveni al treilea parc tematic din cadrul Universal Orlando Resort, intensificând rivalitatea cu cele patru parcuri tematice ale Walt Disney World.


Cu mult-așteptatul parc în construcție, planul vag pe 10 ani al Disney pare sub așteptări, a remarcat Alicia Stella, care conduce blogul despre parcuri tematice Orlando Park Stop.

"Mai ales aici, în Orlando, cred că o mulțime de fani ai parcurilor tematice sunt entuziasmați de," noul parc Universal, a spus ea. În cazul Disney, fanii se întreabă: "când vom vedea ceva nou? Va fi peste cinci ani, peste șase ani?".

De asemenea, anunțul nu a reușit să impresioneze Wall Street. Disney s-a prăbușit cu aproximativ 3% în timpul orelor de tranzacționare de marți.

Probleme acasă

Disney a declarat marți că se concentrează pe "extinderea și îmbunătățirea" parcurilor sale tematice, în SUA și la nivel internațional, împreună cu liniile sale de croazieră. Compania are "peste 1.000 de acri de teren pentru posibile dezvoltări viitoare pentru a extinde spațiul parcurilor tematice în locațiile sale existente", potrivit unei postări pe blog publicată marți, care nu a intrat în detalii.

Chiar și acolo unde spațiul este limitat în stațiunea sa originală din Anaheim, California, Disney a lansat un proiect multianual numit "Disneyland Forward", în încercarea de a construi mai multe atracții, restaurante și magazine pe suprafața existentă. În timp ce se realizează un raport de impact asupra mediului, nu sunt stabilite planuri specifice.

Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Disney se bazează pe formidabilul său tezaur de proprietate intelectuală pentru a atrage interesul pentru parcurile sale- și folosește parcurile pentru a face ca oamenii să investească mai mult în aceste proprietăți. Pe lângă personajele sale consacrate și brandurile sale puternice, precum Avengers și Star Wars, compania ar putea scoate în viitor filme și personaje subutilizate.

"Frozen, una dintre cele mai de succes și mai populare francize de animație din toate timpurile, ar putea avea o prezență în Disneyland Resort", a remarcat Josh D'Amaro, președintele Disney Parks, Experiences and Products. "Wakanda nu a fost încă adusă la viață. Lumea din Coco abia așteaptă să fie explorată. Există o mulțime de oportunități de povestire".

Croaziere Disney?

Croazierele, între timp, sunt un "ambasador puternic pentru brand", cu o acoperire globală, se arată în postarea de pe blog. Disney anunțase anterior o extindere a flotei sale de vase de croazieră.
Parcurile au fost o afacere bună pentru Disney, care se străduiește să stopeze pierderile în special în afacerea sa de streaming. Divizia de parcuri continuă să creeze câștiguri puternice și fluxuri de numerar liber, a declarat directorul financiar interimar Kevin Lansberry în timpul apelului pentru câștiguri din al treilea trimestru al companiei, în august.

Directorul general Bob Iger a declarat, în timpul aceleiași telefoane, că parcurile din Asia se descurcă "excepțional de bine", dar că "am văzut o performanță mai slabă la Walt Disney World față de anul precedent, după ce am ieșit din celebrarea cu mare succes a celei de-a 50-a aniversări". Iger a adăugat că "se așteaptă ca dolarul puternic să continue să reducă vizitele internaționale", în Florida, unde se află stațiunea. Disney se află, de asemenea, într-un conflict juridic în curs de desfășurare cu guvernatorul Floridei, Ron DeSantis.

Prețurile mai mari ar putea fi, de asemenea, un factor de descurajare pentru vizitatori. Disney World a majorat de două ori anul trecut prețul unor bilete.

"Disney are reputația, în ultimii ani, de a fi o vacanță foarte scumpă", a declarat Stella, menționând că localnicii "sunt puțin supărați de taxele suplimentare".

Citește și: Datoria SUA crește la 33.000 de miliarde de dolari! Se inchide guvernul?

Citește și: 6 lucruri interesante despre păpușile Barbie. Povestea relației dintre Barbie și Ken

Citește și: 'Barbie' domină box office-ul, pe cale să aibă un weekend de deschidere istoric