Drumul catre succes incepe cu un brand puternic

Editor: Alexandra Dragos
Actualizat: 28 feb 2017, 08:16

O afirmatie valabila chiar si in mediul online! Un brand puternic pe Internet va putea sa asigure succesul afacerii pe care o reprezentati.

Tranzitam vremuri in care consumatorul devine tot mai mobil si este pus in situatia de a alege dintre canale media/ comunicare din ce in ce mai mari. Data fiind aceasta stare de fapt, brandul trebuie sa invete cum se poate folosi in modul cel mai eficient de noile tehnologii. Internetul s-a dovedit a fi unul dintre cele mai generoase canale de comunicare a marcii. Brandingul online include toate activitatile de marketing care implica marca pe care companiile le deruleaza pe internet.

Altfel spus, pe internet brandingul inseamna crearea unei experiente extraordinare pentru consumator. Trebuie sa mentionam ca brandingul online depaseste granitele motto-urilor, logo-urilor, al identitatii vizuale si al mesajelor cheie cu scopul de a crea in timp real o interactiune intre client si marca. In general, brandurile sunt asociate cu un pret scazut al produselor vandute, cu o calitate buna ori cu ambele variabile.

Sa creezi un brand puternic pe internet include urmatoarele activitati: crearea unei prezente web- ceea ce inseamna implementarea unei strategii de dezvoltare, alegerea unui nume de domeniu, stabilirea designului interfetei grafice, redactarea unui continut atractiv,

stabilirea arhitecturii informatiei, etc; intretinerea, dezvoltarea si adaptarea prezentelor online, activitate ce include actualizarile site-ului, analiza rapoartelor de trafic, managementul relatiilor cu clientii; promovarea online reprezinta o activitate extrem de importanta si include inscrierea in motoarele de cautare, diferite forme de marketing (prin e-mail, viral etc.), campanii de bannere.

Toate aceste activitati ce urmaresc obtinerea unui brand puternic implica in principal patru aspecte: designul informational (calitatea, structura si organizarea informatiei), ceea ce inseamna o preocupare constanta pentru imaginea marcii; crearea de uzabilitate ceea ce inseamna ca un site este uzabil in masura in care reuseste sa indeplineasca usor sarcinile

pentru care este folosit; crearea si adaptarea unei  strategii de comunicare dedicata mediilor online, acest proces fiind posibil prin trimiterea de buletine de informare electronice care au incluse legaturi directe la alte pagini de internet,  in acest fel putand sa creasca vizibilitztea marcii si vanzarile; activitati de managementul relatiilor cu clientii,  ceea ce implica ca strategii de branding pe internet sa fie foarte receptivi la solicitarile clientilor.

In scopul fidelizarii fata de marca si al obtinerii notorietatii brandului este foarte important instrumental cunoscut sub numele de identitate virtuala.

Folosit in acest context, termenul de identitate inseamna ce sau cine este in realitate brandul, aceasta definitie eliminand confuzia frecventa ce se face intre identitate si imagine.

In situatia la care ne referim identitatea se exprima in doua moduri: prin comunicarea si designul de brand si prin personalitatea brandului.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Imaginea

marcii unui produs nu se poate construi de azi pe maine. Este nevoie de timp pe care, din pacate, Internetul nu il ofera, fiind un mediu fluid in care site-urile construite azi maine pot fi considerate vechi. Pentru a se crea o prezenta online a marcii, cele mai importante aspecte tin de strategie, numele domeniului, arhitectura informatiei, navigatie, interactiunea intre utilizatori si brand si audienta. Scopul imediat al unei companii cu prezenta online din punctul de vedere al brandingului este de a se creste notorietatea brandului si notorietatea fata de acesta.
La randul sau, numele de domeniu, modalitate primara de contact online, trebuie sa fie usor de retinut, relevant si sa aiba ortografie accesibila. Cat despre arhitectura informatiei, aceasta tine de faptul ca informatiile trebuie aranjate in asa fel incat utilizatorul sa le gaseasca cat mai usor.

Pe Internet nu designul grafic, logo-ul sau imaginile creaza un brand. Important este modul in care utilizatorul interactioneaza cu brandul, iar o interactiune optima pe care designul o poate asigura este fundamentata de coerenta designului si stilului vizual pe web, de schimbarea periodica a interfetei care va atrage vizitatori si de adaptarea la limitarile mediului prin numarul de culori folosit, timpii de incarcare a paginilor etc.

Sursa: www.actefirma.ro.