Tranzitam vremuri in care consumatorul devine tot mai mobil si este pus in situatia de a alege dintre canale media/ comunicare din ce in ce mai mari. Data fiind aceasta stare de fapt, brandul trebuie sa invete cum se poate folosi in modul cel mai eficient de noile tehnologii. Internetul s-a dovedit a fi unul dintre cele mai generoase canale de comunicare a marcii. Brandingul online include toate activitatile de marketing care implica marca pe care companiile le deruleaza pe internet.
Sa creezi un brand puternic pe internet include urmatoarele activitati: crearea unei prezente web- ceea ce inseamna implementarea unei strategii de dezvoltare, alegerea unui nume de domeniu, stabilirea designului interfetei grafice, redactarea unui continut atractiv,
Toate aceste activitati ce urmaresc obtinerea unui brand puternic implica in principal patru aspecte: designul informational (calitatea, structura si organizarea informatiei), ceea ce inseamna o preocupare constanta pentru imaginea marcii; crearea de uzabilitate ceea ce inseamna ca un site este uzabil in masura in care reuseste sa indeplineasca usor sarcinile
pentru care este folosit; crearea si adaptarea unei strategii de comunicare dedicata mediilor online, acest proces fiind posibil prin trimiterea de buletine de informare electronice care au incluse legaturi directe la alte pagini de internet, in acest fel putand sa creasca vizibilitztea marcii si vanzarile; activitati de managementul relatiilor cu clientii, ceea ce implica ca strategii de branding pe internet sa fie foarte receptivi la solicitarile clientilor.In scopul fidelizarii fata de marca si al obtinerii notorietatii brandului este foarte important instrumental cunoscut sub numele de identitate virtuala.
Folosit in acest context, termenul de identitate inseamna ce sau cine este in realitate brandul, aceasta definitie eliminand confuzia frecventa ce se face intre identitate si imagine.In situatia la care ne referim identitatea se exprima in doua moduri: prin comunicarea si designul de brand si prin personalitatea brandului.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Imaginea
Pe Internet nu designul grafic, logo-ul sau imaginile creaza un brand. Important este modul in care utilizatorul interactioneaza cu brandul, iar o interactiune optima pe care designul o poate asigura este fundamentata de coerenta designului si stilului vizual pe web, de schimbarea periodica a interfetei care va atrage vizitatori si de adaptarea la limitarile mediului prin numarul de culori folosit, timpii de incarcare a paginilor etc.
Sursa: www.actefirma.ro.