De mai bine de 30 de ani românii se resemnează și așteaptă să vina asfaltul si pe strada lor, să nu mai existe gropi și drumuri anevoioase. Suntem o țară cu pretenții europene, dar mergem pe drumuri de pământ și, în timp ce alte țări europene vorbesc despre autostrăzi „inteligente” și electrificate pentru viitoarele mașini autonome și eco, România are 28,4% din drumuri pietruite şi de pământ, și doar 931 km de autostradă.
România anului 2022, o țară cu pretenții europene, dar cu drumuri de pământ
Cel mai recent raport prezentat de Institutul Național de Statistică, arată că țara noastră are peste 8 300 de kilometri de drumuri de pământ, dintre care 18 kilometri sunt chiar drumuri naționale, iar peste 1.500, drumuri județene. Teoretic, ultimul drum național de pământ a fost asfaltat în urmă cu patru ani, în 2018.
Echipa “Asta-i România!” ne invită să urmărim duminică, un reportaj anchetă, în care vom vedea imaginea de ansamblu a realității. O prima oprire la Giurgiu, la Bucșani, ne prezintă unul dintre acele locuri în care minunile țin trei zile, maximum trei ani. Un million de euro s-ar fi <îngropat> repede în asfaltul turnat pe câteva străzi comunale, care au luat-o la vale, la fel de repede; au crăpat, s-au strâmbat, s-au găurit.
Oamenii locului spun că mai toate străzile distruse au fost asfaltate ca în basme, într-o singură zi. Firmele care au întins asfaltul direct pe pământ și-au luat banii și-au dispărut. Aceeași situație dezastruoasă o regăsim și în Teleorman, un alt județ ramas cu drumuri de ev mediu. Regăsim și aici o scenă care se repetă în orice colț de țară.Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Tot duminica aceasta, la “Asta-i România!”, ajungem în Cașolț, în Sibiu, un sat săsesc uitat de lume, unde îl cunoaștem pe Ovidiu Popârțan, unul dintre cei mai cunoscuți artiști tatuatori din Europa.