Începe economia de energie în Europa! Marile lanțuri de magazine au anunțat că vor sting lumina şi că iau în calcul reducere programului de funcţionare.
Pe măsură ce facturile la energie cresc şi apare riscul raţionalizării, unii retaileri europeni au început să stingă lumina şi se gândesc să scurteze programul de funcţionare la iarnă.
Marile lanţuri de magazine sting lumina
Mai mulți retaileri europeni au început să stingă lumina şi se gândesc să scurteze programul de funcţionare la iarnă.
Măsurile vin după ce șefii companiilor de utilităţi şi oficialii guvernamentali i-au îndemnat pe cetăţeni şi companii să reducă consumul de electricitate şi să pună la punct planuri de rezervă, astfel încât să fie mai puţin dependenţi de importurile de gaze, dacă vor apărea probleme în aprovizionare din cauza războiului din Ucraina.
Subsidiara din Austria a grupului internaţional de retail SPAR Group a decis să reducă intervalul de timp în care va fi iluminată publicitatea din vitrine şi exteriorul celor peste 1.500 de magazine pe care le deţine.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Consumul de electricitate va fi redus
Datorită acestor măsuri, consumul de electricitate al retailerului va fi redus cu un milion de kilowaţi-oră pe an.
"Pe termen scurt nu sunt avute în vedere măsuri concrete dar ambiţia firmei este să continue eforturile care fac parte din politica sa energetică generală. De acea nu avem reclame iluminate şi optăm pentru frigidere închise, etc",
a spus un purtător de cuvânt de la mare lanț de magazine.Acesta a adăugat că retailerul are 44 de magazine de tip 'zero combustibili fosili', care nu folosesc păcură sau gaze naturale şi în schimb sunt încălzite în întregime graţie deşeurilor sau electricităţii din surse regenerabile.
Grupul Ahold caută şi el modalităţi prin care să îşi reducă consumul de energie, a declarat directorul general Frans Muller.
" Nu am luat nicio decizie cu privire la programul de funcţionare dar ne uităm cu mai multă atenţie la consumul de energie", a spus Frans Muller.
Grupul a introdus deja o serie de programe destinate economisirii gazelor naturale, inclusiv un program care prevede că toate magazinele marca Albert Heijn vor funcţiona în întregime pe energie sustenabilă începând de anul viitor.