Ele sunt, dar cine sa le vada? Autostrazile noastre sunt invizibile noaptea

Editor: Bogdan Mihai Autor: B.M.
Actualizat: 27 mar 2017, 18:53

Intre o solutie simpla si ieftina si alta complicata si costisitoare, dumneavoastra ce-ati alege? Sa nu-mi spuneti ca raspunsul e la mintea cocosului!

Cand e vorba despre investitiile statului, logica se schimba. Iata un exemplu antologic! E noapte si ne deplasam pe o autostrada din Romania. Ce observam? In primul rand ca elementele reflectorizante nu reflecta nimic. Ar trebui sa le vedem mai ales pe partea stanga.

Teoretic, asa ar trebui sa circulam noaptea pe autostrada! Observand fara probleme marginile din stanga si dreapta! Dar, sa circulam mai bine pe lumina! E mult mai sigur asa! Tot ce vedeti pe mijlocul autostrazii este util pentru siguranta circulatiei.



Supriza, insa: toate acestea se mai si murdaresc. Pana acum, nimeni nu s-a gandit sa curate mai ales elementele reflectorizante, pentru a spori vizibilitatea. Vizibilitatea pe timpul noptii, desigur! Nu ati uitat cat de greu este sa vezi  parapetii de pe margine, nu?

Pe lumina vedem mai bine haosul de pe autostrazi si banii publici aruncati, pardon, investiti. Daca toate panourile si semnele reflectorizante ar putea vorbi, ce credeti ca ar spune? De cateva din aceste elemente ne-am ocupat noi.
Le-am curatat. Si uite-asa au devenit ca noi. Cu o floare, insa, nu se face primavara.

Cand vine vorba de elementele reflectorizante, drumarii prefera sa le inlocuiasca decat sa le curate. Sa luam exemplul autostrazii numarul 2. In fiecare an, de-aici se fura bunuri in valoare de 3 milioane de euro. Iar paza costa 2 milioane de euro pe an. Dispar gardurile de metal sau balizele antiorbire de pe mijlocul autostrazii.


Din loc in loc, gardul de protectie e rupt sau disparut cu totul. Iata si un stalp pus la pamant. Inca putin si ar fi cazut direct pe autostrada. Stiti cum se investesc banii in drumurile de la noi? Se foloseste o metoda speciala: metoda "aruncat". Banii se arunca, iar cineva destept ii prinde si profita de ei.

Sa luam exemplul viitoarei autostrazi Comarnic- Brasov! 50 de mii de euro va costa intretinerea pe un singur kilometru.
Pe luna! Conform datelor oficiale ale Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, 973 milioane de euro este suma maxima care va fi platita pentru intretinerea autostrazii.

Repetam, bani NU pentru constructia autostrazii, ci pentru  intretinerea ei. Autostrazile existente inghit bani ceva mai putini. Cand se fura cate ceva, autoritatile incearca sa inlocuiasca elementele lipsa. Si cam atat.
##VIDEO104152##

Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii

 


Robi pare că își dorește o relație cu Teodora, însă aceasta nu este atât de hotărâtă, iar sfaturile celor apropiați au făcut-o să păstreze distanța față de concurentul de la „Casa iubirii”.