Elevii care nu vor mai primi burse în anul școlar 2024-2025: Care sunt noile criterii de acordare a burselor și câți bani urmează să fie acordați

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 02 iul 2024, 11:39

Elevii care nu vor mai primi burse în anul școlar 2024-2025

Sursa: pexels.com

Care sunt noile criterii de acordare a burselor școlare pentru 2024-2025? Cine sunt elevii care nu vor mai primi burse în noul an școlar?

În anul școlar 2024-2025, elevii din România vor beneficia de noi reglementări stricte pentru acordarea burselor, introduse printr-un proiect de Ordonanță de Urgență (OUG) de către Guvern. Aceste modificări vizează criteriile de eligibilitate și cuantumul burselor, afectând diverse tipuri de burse precum cele de excelență, merit, reziliență și tehnologice.

Care sunt criteriile de acordare a burselor burse în anul școlar 2024-2025?

În anul școlar 2024-2025, elevii din România vor putea beneficia de diverse tipuri de burse – de excelență, de merit, de reziliență și tehnologice – în condițiile îndeplinirii unor criterii stricte impuse de noile

reglementări adoptate de Guvern printr-un proiect de Ordonanță de Urgență (OUG). Aceste reglementări aduc schimbări semnificative în modul de acordare a burselor, introducând noi condiții și ajustând criteriile existente.

Potrivit hotnews.ro, pentru a beneficia de burse în anul școlar 2024-2025, elevii trebuie să îndeplinească anumite criterii stricte:

- Media 10 la purtare: Un criteriu esențial pentru obținerea burselor este ca elevii să fi avut media 10 la purtare la finalul anului școlar anterior (2023-2024).

Această cerință se aplică tuturor tipurilor de burse, inclusiv cele de excelență, de merit, de reziliență și tehnologice.

- Absenteismul: Numărul de absențe nemotivate joacă un rol crucial în eligibilitatea pentru burse. Elevii care acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună nu vor primi bursa pentru luna respectivă, indiferent de tipul acesteia. În plus, pragul pentru scăderea mediei la purtare cu un punct a fost ridicat de la 20 la 40 de absențe pe an.

- Distribuția burselor: Proiectul de OUG stipulează că minimum 30% din elevii din fiecare clasă trebuie să beneficieze de burse de merit și de reziliență, cu respectarea criteriilor stabilite.

Citește și: Cum se calculează media de admitere la liceu? Elevii află rezultatele la data de 3 iulie 2024

Care sunt tipurile de burse și care este cuantumul acestora

Proiectul de OUG menționează următoarele tipuri de burse și cuantumul minim al acestora:

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

- Bursa de excelență olimpică (I și II): Acordată pentru performanțe remarcabile la competiții naționale și internaționale.

- Bursa de merit: Acordată elevilor cu media de peste 9,50, cu un cuantum de 450 de lei/lună.

- Bursa de reziliență: Destinată elevilor cu media de peste 7,00, cu un cuantum de 300 de lei/lună. Aceasta are scopul de a stimula progresul școlar și de a recompensa eforturile depuse pentru depășirea obstacolelor educaționale.

- Bursa socială: Acordată elevilor din medii dezavantajate, cu un cuantum de 300 de lei/lună.

- Bursa tehnologică: Acordată elevilor care frecventează învățământul tehnologic, cu un cuantum de 300 de lei/lună.

Citește și: Telefoanele confiscate de la elevi, în timpul orelor de curs, le vor fi restituite doar părinților

Una dintre noutățile importante ale proiectului este introducerea bursei de reziliență. Aceasta este destinată elevilor care au obținut o medie de cel puțin 7,00 și are scopul de a încuraja progresul școlar și de a recompensa eforturile depuse pentru depășirea obstacolelor educaționale. În plus, bursa de reziliență este acordată și elevilor cu afecțiuni medicale severe care urmează programul „Școala din Spital”.

Prin aceste modificări, Guvernul urmărește să încurajeze excelența academică, să reducă absenteismul și să sprijine elevii din medii dezavantajate sau cu nevoi speciale, contribuind astfel la creșterea performanțelor educaționale la nivel național.