Elevii și studenții vor primi un ajutor important din partea statului. Listele cu cei care vor beneficia de sume de bani pentru achiziționarea unui nou calculator au fost făcute publice, iar numărul beneficiarilor este de aproape 2.000.
Lista elevilor și a studenților care vor beneficia de acest ajutor în anul curent a fost stabilită de către Ordinul ME nr. 3.947. Aceasta a părut în Monitorul oficial 552, luni, 6 iunie, iar fondurile ajung pentru 1.969
Până când vor putea fi depuse contestațiile?
Persoanele nemulțumite pot depune contestațiile până vinerea aceasta, 10 iunie, conform Ordinului ME 3.020/2022 și care a apărut în luna ianuarie. Mai mult decât atât, calendarul integral pentru acordarea banilor este:
- 14 aprilie- depunerea cererilor și a dosarelor cu actele doveditoare ale imposibilității de achiziție pe cont-propriu,
- 3 iunie- afișarea pe site-ul ME a listei persoanelor care vor beneficia de ajutorul financiar,
- 6-10 iunie- depunerea contestațiilor de către persoanele nemulțumite,
- 13-17 iunie- soluționarea contestațiilor depuse,
- 16-31 august- eliberarea bonurilor valorice către persoanele care vor beneficia de ele,
- 16 august-14 octombrie- achiziționarea de către beneficiari a calculatoarelor.
Conform Legii nr. 269/2004, relatează Romaniatv.net, persoanele din România care au până în 26 de ani, elevi sau studenți atât ai sistemului educațional de stat, cât și ai celui privat acreditat au dreptul de a primi ajutorul menționat prin intermediul programului ”Euro 200”.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Fiecare ajutor se ridică la suma de 200 de euro.
Cum este perceput sistemul educațional din România?
Sistemul educațional din România nu este văzut cu ochi bună de elevi și de către specialiști. De multe ori, punctate au fost sistemul de notare și informațiile pe care elevii sunt obligați să le învețe.
„ Sistemul educațional românesc reprezintă un risc pentru dezvoltarea emoțională a copiilor noștri, din mai multe perspective. Elevul român de succes este un bun receptor și reproducător de informație.
Atunci când se evaluează progresul și perfomanța unui elev, nu sunt luate formal în considerare abilitățile sale emoționale și sociale, felul în care, în contextul școlii, el devine din ce în ce mai bun la a-și cunoaște și gestiona emoțiile, la a construi și menține relații sociale, de colaborare cu cei din jur, colegi sau cadre didactice. Neavând formal acest obiectiv de dezvoltare, școala eșuează în a avea grijă de sănătatea emoțională a copiilor.
Școala e departe a fi un loc al toleranței, al diversității și flexibilității, în care copiii sunt sprijiniți să se integreze. Inițiate chiar de către școală sau de către părinții celorlalți copii, dar susținute măcar tacit de școală, aceste practici nu doar că afectează profund copiii vulnerabili, dar transmit o lecție deloc valoroasă celorlați copii care, învață, astfel, un model negativ de comportament social”, a spus Gabriela Alexandrescu, potrivit Republica.ro.