Luna aprilie a adus schimbări mari în ceea ce privește sectorul educațional din România. Nu vor mai exista semestre, acestea fiind înlocuite cu cinci module de învățare, iar vacanța din februarie, care este de doar o săptămână, este decisă de fiecare județ în parte, iar acestea nu sunt singurele modificări.
Conform ministrului Educației, majoritatea inspectoratelor școlare a decis ca vacanța să fie luată în ultima săptămână a lunii, iar prima săptămână a lunii februarie nu poate fi luată în calcul.
Citeste si: Calendar BACALAUREAT 2022. Care este programul probelor și cum arată modelele de subiecte
Care este situația vacanțelor la nivel național
Suceava și București au decis ca vacanța să fie luată în a doua săptămână a lunii, mai exact între 6 și 12 februarie. În continuare, Argeș, Cluj, Bistrița-Năsăud, Bihor, Călărași, Dâmbovița, Hunedoara, Gorj, Prahova și Teleorman vor avea vacanță în a treia săptămână, între 13 și 19 februarie.
Nu în ultimul rând, ultima săptămână a fost aleasă de către celelalte județe, adică săptămâna 20-26 februarie, conform Avocatnet.ro.
Această decizie a vacanței din februarie a fost luată, deoarece rețeaua rutieră și locațiile turistice ar fi avut parte de mult prea multă presiune și, de asemenea, pentru ca elevii să se poată bucura de sporturile de iarnă, fără ca locurile de cazare să mai fie suprasolicitate în aceeași perioadă.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Citeste si: Când se încheie anul școlar 2021-2022. Iată când începe vacanța de vară 2022
Sorin Cîmpeanu susține că toate deciziile au fost luate pentru binele elevilor
„Tot ceea ce facem facem în interesul elevului. Facem cu scopul ca elevii să dobândească în şcoală acele competenţe de care au nevoie. Mă refer la competenţe de literaţie, la competenţe digitale, la competenţe de multilingvism, competenţe în matematică şi în ştiinţe, competenţe civice, competenţe antreprenoriale.
Este setul de opt competenţe la care se adaugă şi alte competenţe, precum competenţe de mediu, spre exemplu.
„Schimbarea ar putea să fie că mutăm accentul de pe notele acordate într-un sistem numeric de la 1 la 10 pe competenţele pe care copiii trebuie să le dobândească în şcoală. Notele nu dispar, dar ele au fost supralicitate, le-am dat mult prea multă importanță. Notele evaluează cunoștințele, notele evaluează foarte ușor capacitatea de a memora.
Vom trece școala pe competențe care presupun, în egală măsură, conținut și cunoștințe, dar și abilități. În acest fel, facem şcoala şi mai prietenoasă pentru elevi, pentru că ne dorim ca elevii să fie atraşi de şcoală şi să nu fie aceia care resping şcoala şi consideră mersul la şcoală o corvoadă. Notele vor fi mai relevante şi vor reflecta mult mai fidel competenţele pe care le-a dobândit fiecare elev”, a mai adăugat acesta.