Vești incredibile pentru toți românii, de astăzi, 31 martie 2021, intră în vigoare o procedură prin care casele de marcat se vor conecta la serverele ANAF.
Decizie importantă pentru români, se implementează de astăzi, 31 martie
Cele două instituții, Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală, au anunțat că de astăzi, 31 martie, a început procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF- ANAF.
“De astăzi, toți contribuabilii pot conecta aparatele de marcat fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF. Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații. Calendarul de implementare a fost realizat în consultare cu asociațiile tehnicienilor de service, astfel încât toți contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fără a exista sancțiuni în următoarele 3 luni.
Totodată, operatorii economici care dețin aparate de marcat instalate în zone deservite de rețele de comunicații au obligația să facă demersurile necesare pentru a se conecta la sistemul MF-ANAF.
Citeste si: Anunț de ultimă oră pentru toată România! Florin Cîţu despre bugetul pe 2021
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Cât timp au la dispoziție operatorii economici pentru a conecta casele de marcat la sistemul informatic ANAF
Termenele limită puse la dispoziție operatorilor economici pentru a se conecta la serverele ANAF sunt:
- 30.06.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
- 30.11.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.
Astfel, toate categoriile de contribuabili se pot conecta la acest sistem începând cu 31 martie 2021.
Obținerea profilului de către distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service în vederea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF se poate face prin intermediul contului creat în sistemul Spațiu Privat Virtual de către aceștia. Distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service pot descărca în bloc până la 1.000 de profiluri de conectare.
Operatorii economici pot consulta și ghidul pus la dispoziție, care este disponibil pe pagina oficială a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Citeste si: "Noua Casă 2021. Care sunt condițiile și cu ce se deosebește față de vechiul ”Prima Casă”