Sorin Cîmpeanu a precizat marți seara, pentru un post de televiziune, că România nu este pregătită pentru școala online, deși în multe orașe din țară rata de infectare se apropie cu rapiditate de 6 la mia de locuitori.
România nu este pregătită pentru școala online
Sorin Cîmpeanu a spus că nu există conținut digital, conectivitate sau profesori pregătiți.
”Am primit la minister 183 de petiții – părinți, profesori – pentru trecerea școlii în online și 175 de petiții pentru păstrarea școlilor deschise cu prezență fizică. Nu vom decide în funcție de diferența asta, sunt foarte multe propuneri antagonice.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Interesul copiilor este să nu se întrerupă școala. Riscul nu poate fi eliminat, riscul poate fi gestionat. Dacă oprim școlile, acei copii vor sta în alte locuri, pentru că au posibilitatea să meargă, sunt permise tot felul de alte activități, mult mai puțin securizate din perspectivă sanitară.
După regulile de astăzi, dacă vineri se va depăși pragul de 6 la mia de locuitori, în București spre exemplu, unde azi avem 5,57, în Cluj avem 5,59, deci azi, marți, sunt aproape de 6 la mie. Ziua de referință este vineri. Dacă vineri se depășește 6 la mie, după regulile din seara asta, când vorbim, se intră în online cu excepția școlilor speciale. Creșele și grădinițele rămân deschise”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Citeste si: Când se închid, de fapt, școlile din Capitală? Vestea momentului pentru părinți
Condițiile pe care sistemul online nu le respectă
Ministrul Educației a mai declarat că învățământul online este făcut în condițiile în care nu sunt îndeplinite simultan 5 reguli. Acesta a mai precizat că vineri se va lua decizia dacă se închid școlile sau elevii vor merge în continuare în format fizic.
Sorin Cîmpeanu a mai precizat că ne îndreptăm încă o dată spre pierderile cauzate de învățământul online, făcut în condițiile în care nu sunt respectate simultan cinci condiții.
- Unu – conectivitate generalizată, și nu avem.
- Doi – echipamente disponibile, și nu avem, în pofida eforturile care s-au făcut, sute și sute de mii de echipamente care s-au achiziționat, tot nu putem spune că fiecare elev are acces la un echipament adecvat pentru online.
- Trei – nu avem conținut digital. Chiar dacă avem conectivitate și tablete și profesori dornici să facă acest lucru, nu există conținut digital. Să trimiți temele pe WhatsApp nu înseamnă conținut digital.
- Patru - nu avem toți profesorii pregătiți pentru predarea online. Avem câteva zeci de mii de profesori, dar sunt peste 200.000.
- Cinci – chiar dacă am avea și conectivitate, și tablete, și conținut digital, și profesori, dacă nu ai platforme de evaluare online, dedicate, nu poți încheia actul educațional, care în orice situație trebuie să se încheie printr-o evaluare.
Citeste si: Câți elevi fac școală în online în România, din cauza exploziei de cazuri noi de infectare cu Covid-19