Evaluare Națională pentru clasa a 4-a: Când au loc examenele

Autor: Denisa Irimia

Cand vor avea copiii de clasa a4a evaluarea nationala

Sursa: freepik

Ministerul Educației a făcut cunoscut proiectul referitor la Calendarul de administrare a Evaluărilor Naționale pentru elevii de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în acest an școlar.

Proiectul privind organizarea evaluărilor naționale pentru clasa a 4-a urmează să fie supus discuției și dezbaterii la următoarea ședință a Comisiei de Dialog Social din cadrul ministerului.

Citește și: Comper 2024: Când are loc etapa a 2-a a concursului și când se publică subiectele la Română și Matematică

Calendar Evaluare Nationala clasa a IV-a

21 mai – Limba Romana

22 mai – Matematica

23 mai – Limba materna

În conformitate cu Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale pentru elevii de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, perioada destinată rezolvării testelor de evaluare este precizată în modul următor:

- de cate 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;

- de cate 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;

- de cate 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

În conformitate cu Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale pentru elevii de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, perioada destinată rezolvării testelor de evaluare este precizată în modul următor:

Administratorul testului nu are voie să ofere niciun fel de indicație elevilor referitoare la rezolvarea testelor, să aducă modificări la conținutul acestora sau să introducă informații suplimentare în soluțiile testelor. Această restricție este explicit menționată în metodologia de desfășurare a testării.

Fiecare examen desfășurat la clasele a II-a și a IV-a este supus procesului de evaluare realizat de către două cadre didactice evaluatoare distincte. Unul dintre acești evaluatori este învățătorul, institutorul sau profesorul responsabil pentru predarea materiilor în învățământul primar la clasa respectivă, conform detaliilor specificate în documentul de metodologie.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Ce spune Laurențiu Reghecampf despre timpul petrecut în familie și ce anume a conștientizat antrenorul. „Am fost prezent pentru copiii mei, dar nu am fost fizic.”

Când vor susține elevii din clasa a VIII-a Evaluarea Națională

11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională

14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română

27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică

28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă

3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor

4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor

9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Citește și: Pe ce dată se termină vacanța de iarnă în 2024? De luni, elevii revin în bănci

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a reprezintă prima ocazie în care copilul se confruntă cu subiecte elaborate de persoane diferite, altele decat cadrul didactic cu care este familiarizat.

Prin urmare, părinții au posibilitatea să compare rezultatele obținute de copil la această evaluare națională cu performanțele obișnuite ale elevului înregistrate de la învățătoare. Această comparație oferă părinților perspectiva de a evalua dacă copilul lor a fost corect evaluat pe parcursul anului școlar.

Scopul rezultatelor este de a oferi părinților informații esențiale pentru a ghida activitățile lor cu copiii în timpul vacanței de vară.

Un alt obiectiv esențial al acestor evaluări constă în familiarizarea treptată a copiilor cu condițiile specifice ale examenelor, astfel încât aceștia să nu se confrunte brusc la sfârșitul clasei a VIII-a cu o evaluare națională decisivă pentru traseul lor școlar. Este o oportunitate pentru copii să se acomodeze treptat cu acest tip de evaluare, evitând astfel surprize neplăcute în momentul examinării care le determină viitorul educațional.