Expertii in vanzari se dau de gol. Cum ii fac pe clienti sa dea buzna in magazine

Editor: Alexandra Dragos Autor: A.M.
Actualizat: 28 feb 2017, 07:33

Expertii in vanzari exceleaza in a transforma potentialii clienti in cumparatori.

Daca esti proprietarul unui magazin, te poti confrunta oricand cu o criza de clienti si poti deveni frustrat ca prea putine persoane calca pragul afacerii tale. Astfel de momente sunt si cele in care ti-ai dori sa afli, de la niste experti in vanzari, cateva sfaturi foarte utile despre cum poti sa cresti cantitatea de marfuri vandute clientilor.

Expertii din vanzari se dau, insa, „de gol” cu privire la strategiile pe care le adopta.

Ei nu au impartasit din experientele lor in mod involuntar, ci pentru publicatia shopify.com. Iata ce spun expertii si cum pot managerii magazinelor sa-i faca pe clienti sa dea buzna printre rafturi:

1.    Concentreaza-te pe modul in care vinzi ceea ce vinzi
„Sa presupunem ca nimeni nu are nevoie cu adevarat de ceea ce vinzi. si probabil ca asa este. in mai putin de 25 de ani am trecut de la o economie bazata pe deficit de bunuri si servicii la o economie care ofera o abundenta de neimaginat.

Exista foarte putine lucruri pe care le poti vinde si pe care nu le gasesti in alta parte. Concentreaza-te, in schimb, pe modul in care vinzi ceea ce vinzi. Fa o diferenta cu privire la experienta consumatorului si asigura-te ca este remarcabila. Produsele vin si pleaca, insa exista intotdeauna loc pentru experiente remarcabile” (Doug Stephens, fondatorul „retail Prophet” si autor al cartii „The Retail Revival”).

In aceasta privinta, rapiditatea procesului de vanzare si de cumparare este esentiala.

Rapiditatea trebuie sa caracterizeze atat livrarea produselor la domiciliul clientilor, cat si rapiditatea angajatilor unui magazin de a fi la dispozitia clientilor si de a-i ajuta sa afle, cu exactitate, cat costa un produs sau sa scaneze cu multa usurinta preturile produselor voluminoase la casele de marcat. Nimanui nu-i place sa astepte, insa clientii sunt cei mai pretentiosi la acest capitol. Acesta este si motivul pentru care tot mai multe magazine sunt dotate cu astfel de echipamente de ultima generatie, care pot fi definite printr-un singur cuvand: viteza.

2.    Ofera-le oamenilor un motiv sa mearga la magazinul tau
„Primul lucru pe care il pot face proprietarii si managerii magazinelor este cel de a le oferi oamenilor un motiv sa mearga la magazinele lor. Am vazut magazine care gazduiesc evenimente exclusive, care vand produse in editie limitata si disponibile doar in magazine, precum si retaileri care ofera clientilor cupoane online care pot fi folosite doar la rafturi” (Brian Eisenberg, fondator al „IdealSpot” si autor de best seller-uri).

Transpira pentru lucrurile mici

„Proiecteaza experientele consumatorilor in asa fel incat sa oferi viata brandului tau pana la cele mai mici detalii si livreaza-le cu excelenta pentru a face brandul sa se exprime in cadrul fiecarei interactiuni cu clientii” (Denise Lee Yohn, expert in construirea brandurilor, speaker si autor al cartii „What Greats Brands Do”)

4.    Nu te opri niciodata din cercetare
„Nu te opri niciodata din cercetare.

Cerceteaza vanzarile – sau lipsa lor – din ultimele zile sau chiar din ultimii ani. Studiaza concurenta si clientii ei. Studiaza-ti clientii actuali si clientii pe care ti-i doresti. Studiaza-ti angajatii inainte de a-i angaja si studiaza tehnici de vanzare si de relatii cu clientii pentru a-ti ajuta angajatii sa performeze. Afla intotdeauna ce poti sa faci pentru a creste vanzarile, marketingul, merchandisingul, pentru a ajuta angajatii sa creasca si pentru a te ajuta chiar pe tine insuti. Nu te opri niciodata din cercetare” (Nicole Leinbach Reyhle, fondator si publisher al „Retail Minded”).

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

5.    Motiveaza-ti clientii sa actioneze
„Asigura-te ca potentialii clienti se simt limitati de timp si de stocul produselor, astfel incat sa fie motivati sa actioneze. Atat timp cat brandul tau are un mesaj clar, din cauza timpului limitat in care clientii se afla in magazin, aceasta stare de urgenta va sublinia si mai mult experienta traita si va stresa clientii facandu-i sa creada ca trebuie sa cumpere produsele atunci, altfel nu vor mai avea ocazia s-o faca. Aceasta este cheia” (Melissa Gonzalez, fondator al „The Lion’esque Group” si autor al cartii „The Pop-Up Paradigm”)

6.    Fii relevant local
„Relevanta locala- retailerii trebuie sa fie familiari cu comunitatea in care opereaza. Acest lucru ofera idei de marketing si outreach care au sens pentru oamenii din acele comunitati” (James Bickers, senior editor la „Retail Customer Experience”)

7.    imbratiseaza distractia in magazine
„Trebuie sa organizezi un eveniment major si doua sau trei evenimente mici in magazinul tau in fiecare luna. Un eveniment major este cel care genereaza trafic si iti umple magazinul cu clienti. Nu confunda un eveniment major cu ceva ce necesita foarte mult timp pentru planificare” (Rich Kizer& Georganne Bender, speakeri si fondatori ai Kizer&bender)

8.    Nu miza pe cartea „micii afaceri”
„Nu te baza pe faptul ca le spui clientilor ca esti o>. Ofera-le un motiv sa cumpere de la tine. Motivul meu preferat: ofera produse unice bine gandite, care se afla in editie limitata” (Mercedes Gonzalez, fondator al „Global Purchasing Companies”)>. Ofera-le un motiv sa cumpere de la tine. Motivul meu preferat: ofera produse unice bine gandite, care se afla in editie limitata” (Mercedes Gonzalez, fondator al „Global Purchasing Companies”)

Photo: Shutterstock

 

Photo: Shutterstock

 

Photo: Shutterstock >Photo: Shutterstock

 

 <>