Potrivit avocatnet.ro, emiterii cărții electronice de identitate la nivelul Municipiului București va avea loc la jumătatea anului 2023.
Cărțile electronice vor fi eliberate și în București din 2023
Din vara anului 2023 va începe, în București, implementarea proiectului cu privire la eliberarea cărții de identitate electronică.
Ministrul de Interne, Lucian Bode, a declarat că până în vara anului 2023 se va extinde la nivel național emiterea cărții electronice de identitate.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunța, în vara lui 2021, posibilitatea de emitere a cărților electronice de identitate. Dar, nu toți cetățenii români au putut cere acest nou tip de act de identitate, deoarece pe 2 august 2021 a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, care s-a derulat exclusiv în județul Cluj.
Astfel, la Cluj au fost eliberate peste 5.400
Potrivit unui comunicat emis în vara anului 2021 de MAI , „acest proiect-pilot, ce se va derula la nivelul județului Cluj, permite familiarizarea atât a cetățenilor, cât și a autorităților cu pașii ce trebuie respectați în vederea obținerii/ emiterii cărții electronice de identitate”.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Ministrul de Interne, Lucian Bode, a precizat că „ Cartea de identitate electronică, ca şi semnătura digitală calificată, va permite cetățeanului autentificarea în sistemul informatic, în sistemele informatice ale Ministerului de Interne şi în sistemele informatice ale instituțiilor publice sau private. Acest instrument modern de validare a identității va facilita accesul cetățeanului la multiple servicii electronice, fie că vorbim de servicii bancare, sociale, financiare, cu efecte majore în simplificarea relației cu autoritățile publice, creșterea calității şi accesibilității serviciilor publice.
El a mai precizat că pentru acest proiect există finanțare de 200 de milioane de euro, iar ținta ministerului este ca între 5 şi 8 milioane de cetățeni să dețină carte electronică de identitate până la finalul anului 2026.
Noile documente vor conține și o semnătură digitală
Citește și: Reguli noi pentru obținerea actelor de identitate. Ce trebuie să știe cei care vor să își schimbe buletinul
Actul electronic de identitate va putea fi folosit atât în comunicarea cu autoritățile sau instituțiile din România, cât și cu cele din străinătate. Aceste documente vor putea fi folosite, precum actele de identitate simple din prezent, și pentru a călători în spațiul comunitar.
Noile documente vor conține și o semnătură digitală, lucru care, cel puțin teoretic, va contribui la reducerea birocrației în interacțiunile cetățenilor cu autoritățile române. Semnăturile electronice de pe noile buletine sunt gratuite pentru cetățeni, deoarece sunt emise pe cheltuiala statului. În plus, cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate.