Facebook foloseşte conturile de social media ale companiei pentru a încerca să stăvilească valul de utilizatori care au început să renunţe la WhatsApp şi au trecut la Signal şi Telegram. În paralel, executivii companiei au ieşit şi ei cu mesaje similare, trădând o uşoară panică.
Facebook clarifică noile condiţii de utilizare ale WhatsApp
Săptămâna trecută au fost publicate noile condiţii de utilizare a acestui serviciu, care au stârnit un val de panică în rândul persoanelor care folosesc WhatsApp, generând înscrieri record pe platformele concurente Signal şi Telegram.
Pe conturile WhatsApp de Facebook şi Twitter se vorbeşte despre criptarea end-to-end şi faptul că, datorită acesteia, mesajele şi apelurile dintre utilizatori nu pot fi văzute de compania americană.
Pe de altă parte, Adam Mosseri şi alţi executivi Facebook au postat mesaje prin care explică faptul că noile clauze se referă la mesajele trimise de utilizatori companiilor, nu la mesajele schimbate strict între utilizatori.
Valul anti-Facebook a ajutat deja două dintre cele mai cunoscute aplicaţii concurente să crească în ultimele zile mai mult decât de obicei.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
“Cu toate aceste zvonuri care circulă, vrem să răspundem unora dintre cele mai frecvente întrebări pe care le-am primit”, au transmis administratorii aplicaţiei WhatsApp pe site-ul acesteia, în rubrica “Securitate şi confidenţialitate”.
“Vrem să spunem cât se poate de clar că acea actualizare nu afectează în niciun fel confidenţialitatea mesajelor schimbate cu prietenii voştri şi cu familiile voastre”, precizează acelaşi text.
Citeste si: WhatsApp nu va mai funcționa pe aceste telefoane. Ce schimbări sunt anunțate în 2021?
Joi, WhatsApp a cerut celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi să accepte noile condiţii de utilizare, care permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii WhatsApp nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.
Modificările nu privesc decât conversaţiile viitoare ce vor fi purtate cu companii, afirmă reprezentanţii WhatsApp, care doresc să dea dovadă "de mai multă transparenţă" despre modul în care ei" recoltează şi utilizează datele personale ale utilizatorilor".
Grupul Facebook Inc., care obţine profituri imense din publicitatea orientată distribuită pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram, a început să obţină venituri şi din serviciile sale de mesagerie online, precum Messenger, permiţând companiilor de publicitate să îi contacteze pe clienţii săi, pentru a-şi vinde direct produsele, aşa cum
se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.