O nouă măsură introdusă în Codul Fiscal obligă firmele de curierat să raporteze la ANAF detalii cu privire la o anumită categorie de persoane care fac comenzi online.
ANAF susține că scopul acestui act normativ constă în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line.
Firmele de curierat vor raporta la ANAF persoanele care plătesc ramburs comenzile online
O nouă prevedere introdusă în Codul Fiscal vizează în mod direct persoanele care fac comenzi online pe care le plătesc apoi ramburs la curier.
De acum înainte, firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele ce au plătit ramburs produsele comandate online, a anunțat purtătorul de cuvând al Guvernului, Dan Cărbunaru.
Citeste si: Este oficial: Salariul minim crește începând de astăzi! Guvernul va aproba miercuri Ordonanța de Urgență
„ Avem în România, după cum aţi văzut, o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie
Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a declarat Dan Cărbunaru.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Motivul pentru care persoanele care plătesc ramburs comenzile online vor fi raportate la ANAF
Referitor la motivul pentru care persoanele care plătesc ramburs comenzile online vor fi raportate la ANAF, Agenția Națională de Administrare Fiscală a oferit răspunsul la această întrebare.
ANAF susține că scopul acestui act normativ constă în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line.
„Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor. Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line.
„Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxele și impozitele aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective.
Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. De altfel, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea întocmai a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.„, se precizează într-un comunicat ANAF referitor la motivul pentru care persoanele care plătesc ramburs comenzile online vor fi raportate la ANAF.