Fără teze obligatorii, dar cu un plan individual de învățare pentru fiecare elev. Lista completă a modificărilor pentru anul școlar 2022-2023

Author: Sara Andreescu
Actualizat: 05 iun 2023, 02:10

Modificări complete an școlar 2022-2023

Sursa: Pixabay

Care sunt modificările pentru noul an școlar 2022-2023 și ce schimbări îi așteaptă pe elevii care au trecut azi pragul școlilor!

Modificări an școlar 2022-2023. Printr-o serie de schimbări aduse structurii și desfășurării noului an școlar 2022-2023, Ministrul Educației speră la o îmbunătățire a sistemului educațional din România.

Începând din acest an, elevii care tocmai au trecut pragul școlilor vor fi întâmpinați de o serie de modificări menite să îi ajute în procesul educațional. Cel puțin, asta susțin cei care lucrează la elaborarea noilor legi din domeniul Educației!

Citeste si: Este oficial: Fără teze obligatorii și fără medii semestriale pentru elevi începând cu anul școlar 2022-2023! Noi schimbări în Educație au fost anunțate de ministrul Sorin Cîmpeanu

Modificări an școlar 2022-2023. Semestrele vor fi înlocuite cu module

Una dintre cele mai importante modificări aduse structurii noului an școlar 2022-2023 este cea a înlocuirii celor două semestre cu 5 module pentru elevii din toare ciclurile de învățământ.

Potrivit acestor modificări, structura anului școlar 2022-2023  va fi următoarea: 

– cursuri- de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;

Vacanță- de sambata, 22 octombrie 2022, pana duminica, 30 octombrie 2022;

– cursuri- de luni, 31 octombrie 2022, pana joi, 22 decembrie 2022;

Vacanță- de vineri, 23 decembrie 2022, pana duminica, 8 ianuarie 2023;

– cursuri- de luni, 9 ianuarie 2023, pana vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, dupa caz;

Vacanță- o saptamana, la decizia inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, in perioada 6-26 februarie 2023;

– cursuri- de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, dupa caz, pana joi, 6 aprilie 2023;

Vacanță- de vineri, 7 aprilie 2023, pana marti, 18 aprilie 2023;

– cursuri- de miercuri, 19 aprilie 2023, pana vineri, 16 iunie 2023; 

Vacanță- de sambata, 17 iunie 2023, pana duminica, 3 septembrie 2023 

Fără teze obligatorii în anul școlar 2022-2023

O altă modificare importantă adusă anului școlar 2022-2023 este cea referitoare la sistemul de evaluare al elevilor, mai exact la tezele semestriale care începând cu noul an școlar nu vor mai fi obligatorii, ca până acum. 

Această măsură a fost anunțată încă de acum câteva luni de Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu care a declarat că tezele nu mai sunt utile în prezent și că acestea nu își mai ating scopul. 

”Un profesor care vrea să dea o lucrare scrisă, cu sau fără nume de teză, ştiut fiind faptul că prin regulament o să se renunţe la obligativitatea tezelor, el va putea să facă această evaluare, nu îl opreşte nimeni, doar că renunţăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, şi-au dovedit, şi o recunosc, inutilitatea.

Şi o recunosc eu care am susţinut importanţa lor. Văzând rezultatele, am înţeles că, din păcate, nu îşi mai ating scopul. Şi atunci vom merge pe acea evaluare standardizată şi digitalizată”, a declarat Cîmpeanu, citat de  news.ro   referitor la motivul pentru care noul an școlar va veni însoțit de schimbări, printre care se numără renunțarea tezelor obligatorii și la mediile semestriale. 

Mai puține note în noul an școlar 

O altă modificare care va fi implementată odată cu noul an școlar 2022-2023 se referă la numarul de note acordate de profesori fiecărui elev care, la finalul anului, va avea o singură medie pentru fiecare materie. 

Pe durata anului şcolar dascălii trebuie să facă evaluarea continuă a elevilor, dar numărul de note va fi mai mic, iar la finalul anului va exista o singură medie a fiecare materie.  

Numărul de note va depinde de numărul de ore din programa şcolară. Pentru o materie care se predă de două ori pe săptămână, profesorul trebuie să acorde cel puţin cinci note într-un an şcolar.  

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

Tezele nu vor mai fi obligatorii, dar orice profesor le poate susţine, în cazul în care consideră necesar pentru evaluarea elevilor.  

"Tot ceea ce facem, facem în interesul elevului, facem cu scopul ca elevii să dobândească în şcoală acele competenţe de care au nevoie – şi mă refer la competenţe de literaţie, la competenţe digitale, la competenţe de multilingvism, competenţe în matematică şi ştiinţe, competenţe civice, competenţe antreprenoriale- e setul de opt competenţe, la care se adaugă şi alte competenţe, precum competenţe de mediu, spre exemplu. În momentul de faţă, în şcoala românească se aleargă mult prea mult după note, după note care înseamnă din ce în ce mai puţin. Deci, pe această parte de evaluare schimbările au acest scop”, a afirmat ministrul Educaţiei, luni seară, la Digi 24. 

Citeste si: Elevii de clasa a VIII-a vor avea cursuri de educație sexuală la școală. Proiectul de lege a fost propus spre adoptare

„Școala Verde„ și „Săptămâna Altfel„ în anul școlar 2022-2023 

Pe lângă ”Şcoala Altfel” a fost introdusă şi ”Săptămâna Verde”, în care se vor organiza activităţi de protejare a mediului şi de conştientizare a schimbărilor climatice. Cele două au loc în perioada 27 februarie— 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare. 

Ce măsuri sanitare trebuie să respecte elevii în noul an școlar 

- igiena mâinilor: spălarea frecventă a mâinilor şi/sau dezinfecţia lor (înainte de intrarea în clasă, înainte de masă, după utilizarea toaletei, după tuse/strănut, ori de câte ori e necesar); 

- igiena respiratorie: tuse, strănut în şerveţel de unica folosinţa sau în plica cotului, aruncarea şerveţelului la gunoi imediat după folosire, spălarea/dezinfecţia mâinilor după tuse/strănut; 

- igiena în clase: aerisirea frecventa a sălilor de clasă (păstrarea ferestrelor deschise ori de câte ori este posibil sau aerisirea cel puţin 10 minute după fiecare oră de curs), curăţenia şi dezinfecţia suprafeţelor şi obiectelor din unităţile de învăţământ înaintea începerii cursurilor; 

- evitarea schimburilor de obiecte personale. 

Reducerea transmiterii virusurilor respiratorii: 

- purtarea măştii în spaţiile închise aglomerate, slab ventilate; 

- respectarea distanţării fizice de minim 1,5 metri în timpul cursurilor, dacă e posibil; 

- informarea periodică a părinţilor de a nu trimite la scoală copilul atunci când se confruntă cu simptome de viroza respiratorii, dureri în gât; 

- personalul didactic şi nedidactic cu simptome respiratorii va evita intrarea în colectivitate; 

- realizarea zilnică la prima oră de curs, de către cadrul didactic, a unei inspecţii vizuale a elevilor prezenţi în clasă cu scopul identificării unui eventual elevul bolnav care prezintă semne de febră/boală infecto-contagioasă (faţă congestionată, tuse, etc). 

- în cazul identificării unui elev cu semne de boală transmisibilă respiratorie, se recomandă izolarea lui faţă de restul clasei şi informarea părinţilor în vederea îndrumării către un medic şi asigurarea tratamentului specific; 

- anunţarea conducerii şcolii, de către părinţi/cadrele didactice, în cazul confirmării unui caz cu SARS-CoV-2 sau gripă. 

Citeste si: Orice român cu studii superioare poate fi profesor! Cum poți să ajungi la catedră fără module de pregătire sau masterat didactic

Măsuri preventive specifice şi de informare: 

vaccinarea împotriva COVID-19 şi a gripei sezoniere a elevilor eligibili şi a personalului din unităţile de învăţământ: 

derularea de acţiuni de educare-informare a elevilor privind regulile care trebuie respectate pentru a preveni îmbolnăvirile respiratorii. 

Măsuri organizatorice şi logistice: 

afişarea în clase/locuri vizibile a panourilor cu materiale informative privind modalităţilor de prevenire a îmbolnăvirilor respiratorii;  

asigurarea cu materiale pentru igiena mâinilor (săpun lichid, substanţe dezinfectante şi prosoape de hârtie) precum şi pentru curăţenia şi dezinfecţia sălilor de clasă; 

respectarea ritmului de verificare, curăţare şi igienizare a aparatelor de aer condiţionat, conform recomandărilor producătorului. 

Sursă: news.ro