Foto - Abia acum a inceput descarcarea navei cu oi care s-a scufundat in noiembrie in Portul Midia

Autor: L.S.
Actualizat: 30 nov 2020, 02:05

Firma care a realizat ranfluarea navei Queen Hind, încărcată cu oi şi scufundată la sfârşitul lunii noiembrie în Portul Midia, a început şi operaţiunea de descărcare a încărcăturii de pe vas.

Aceasta va fi dusă la un incinerator din judeţul Tulcea pentru a fi distrusă.

Grup Servicii Petroliere (GSP) a transmis, vineri, un comunicat de presă prin care anunţă că a început descărcarea mărfii de pe nava Queen Hind.

"GSP a început descărcarea încărcăturii biologice din Queen Hind. Primul camion este încărcat de echipele noastre şi va pleca, în scurt timp, către destinaţie. Nava începe să fie eliberată de încărcătura biologică.

Etapele operaţionale progresează conform planului agreat cu autorităţile abilitate”, se arată în comunicat, potrivit news.ro.

Sursa citată menţionează că, după ranfluarea epavei Queen Hind, echipele GSP continuă operaţiunile de descărcare şi transport a încărcăturii biologice.

" Operaţiunea este una de complexitate ridicată, care trebuie desfăşurată în condiţii de siguranţă. Reţineţi că epava trebuie decopertată pentru a asigura accesul utilajelor în interior, în spaţii labirintice şi înguste”, mai precizează comunicatul GSP.



Apoi, leşurile sunt încărcate în containere etanşate şi sunt transportate cu maşini autorizate DSV la unitatea de incinerare din judeţul Tulcea, unde vor fi distruse.

Grup Servicii Petroliere a anunţat, marţi seara, că s-a încheiat ranfluarea navei Queen Hind, operaţiune pentru care a folosit cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun, astfel că epava a fost transportată şi asigurată la cheu. Peste 100 de angajaţi şi colaboratori GSP au lucrat la acest proiect, iar echipa de 20 de scafandri a lucrat chiar şi în patru ture.
Specialiştii au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a înclinat periculos şi s-a scufundat parţial pe bordul drept, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu, evenimentul având loc în 24 noiembrie 2019.

Autorităţile portuare au reuşit salvarea întregului echipaj.
De asemenea, timp de mai multe zile, autorităţile au reuşit să salveze de la bordul navei peste 250 de oi. Dintre acestea, 180 au supravieţuit şi au fost transferate la un adăpost din judeţul Ialomiţa unde vor rămâne până la sfârşitul vieţii. Celelalte din cele 250 salvate iniţial au murit sau au fost eutanasiate din cauza rănilor prea grave.



Contractul pentru operaţiunea de ranfluare a navei a fost semnat în 14 ianuarie.

Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Citeste si: Marea Neagra e plina de cadavre. Dezastru ecologic fara precedent

Citeste si: Scrisoarea unui copil de pe Titanic. Ultimele cuvinte auzite de la tatal lui te vor emotiona

 

 

Taguri: