Compania taiwaneză Foxconn spune că intenționează să construiască fabrici de date de inteligență artificială (AI) cu tehnologie de la gigantul american de cipuri Nvidia, în timp ce producătorul de electronice își intensifică eforturile de a deveni un jucător global important în producția de mașini electrice.
Președintele Foxconn, Young Liu, și directorul general al Nvidia, Jensen Huang, au anunțat împreună aceste planuri miercuri, la Taipei. Cei doi au declarat că noile facilități care utilizează cipurile și software-ul Nvidia vor permite Foxconn să utilizeze mai bine inteligența artificială în vehiculele sale electrice (EV).
"Ne aflăm la începutul unei noi revoluții informatice", a declarat Huang. "Acesta este începutul unui mod complet nou de a face software- folosirea computerelor pentru a scrie software pe care niciun om nu îl poate face."
Sistemele mari de calcul alimentate de cipuri avansate vor putea dezvolta platforme software pentru următoarea generație de vehicule electrice, învățând din interacțiunile de zi cu zi, au spus ei.
"Foxconn se transformă dintr-o companie de servicii de producție într-o companie de soluții de platformă", a spus Liu.
Cunoscută mai ales ca asamblator al iPhone-urilor Apple, Foxconn are în vedere un model de afaceri similar pentru vehiculele electrice. Nu vinde vehiculele sub marca proprie. În schimb, le va construi pentru clienți din Taiwan și din întreaga lume.
În 2021, Foxconn a prezentat în premieră trei modele de VE, inclusiv două autoturisme și un autobuz. Acestea au fost urmate de modele suplimentare anul trecut și de două modele noi- Model N, o furgonetă de marfă, și Model B, un SUV compact- în timpul zilei tehnologice de miercuri a Foxconn.
Autobuzele sale electrice au început să circule în orașul Kaohsiung, din sudul Taiwanului, anul trecut, în timp ce prima sa mașină electrică, vândută sub marca N7 de către producătorul auto taiwanez Luxgen, ar trebui să înceapă livrările pe insulă din ianuarie 2024.
Foxconn a intrat într-o industrie competitivă.
Vânzările globale de vehicule electrice, inclusiv vehicule alimentate exclusiv cu baterii și hibride, au depășit anul trecut 10 milioane de unități, în creștere cu 55% față de 2021, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie. Aproape 14 milioane de mașini electrice vor fi vândute în 2023, a estimat aceasta.
Foxconn, care este cunoscută oficial sub numele de Hon Hai Technology Group, și-a extins afacerile prin intrarea în noi industrii, cum ar fi EV-uri, sănătate digitală și robotică.
Analiștii spun că intrarea sa în spațiul EV este o "diversificare logică".
Smartphone-urile sunt "o piață foarte saturată deja, iar spațiul de creștere în... industrie devine [tot mai mic]", a declarat Kylie Huang, analist la Daiwa, cu sediul în Taipei. "Dacă pot să exploateze cu adevărat afacerea EV, cred că [ei] ar putea deveni influenți în următorii doi ani".
În timpul zilei tehnologiei de anul trecut, Liu a declarat reporterilor că firma speră să construiască 5% din mașinile electrice din lume până în 2025. În cele din urmă, își propune să producă până la 40%- 45% din vehiculele electrice din întreaga lume.
Dar incursiunea sa în această industrie nu a fost în întregime ușoară.
Anul trecut, Foxconn a cumpărat o fabrică de la Lordstown Motors din Ohio, care obișnuia să producă mașini mici pentru General Motors. Acest parteneriat s-a încheiat în iunie, compania auto americană solicitând protecția legii falimentului și anunțând un proces împotriva Foxconn.
Lordstown Motors a acuzat Foxconn de "fraudă" și că nu și-a respectat promisiunile de investiții, în timp ce Foxconn a respins procesul ca fiind "lipsit de temei" și a criticat compania pentru că a făcut "comentarii false și atacuri rău intenționate".
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
Măsuri importante
Cu toate acestea, este clar că Foxconn se apleacă asupra ambițiilor sale extinse, inclusiv prin angajarea a doi noi directori generali de strategie pentru afacerile sale cu vehicule electrice și cipuri.
Chiang Shang-yi este un veteran taiwanez din industria semiconductorilor care a ajutat TSMC să devină o putere globală de turnătorie, în timp ce Jun Seki, fost director adjunct de operațiuni la Nissan Motor, conduce unitatea EV.
În luna mai, Foxconn a anunțat un nou parteneriat cu Infineon Technologies, o companie germană specializată în cipuri semiconductoare pentru automobile, pentru a înființa un nou centru de cercetare în Taiwan.
Bill Russo, fondator al firmei de consultanță Automobility din Shanghai, a declarat că Foxconn are avantajul de a proveni din domeniul electronicelor de consum, ceea ce i-ar putea permite să vină cu produse EV mai inovatoare în comparație cu producătorii auto tradiționali.
"Cea mai mare problemă cu producătorii auto tradiționali este că aceștia au atât de multe investiții irecuperabile într-o platformă de report, încât, de obicei, nu vor să înceapă cu o foaie de hârtie curată, ci cu un set de cerințe extrem de constrâns", a spus el. "Aceste tehnologii de report aduc constrângeri în ceea ce privește modul de gândire a vehiculelor."
"Când Tesla a început, a început prin a spune: "Voi contesta toate acestea, voi arunca în aer arhitectura de bază a unei mașini și o voi simplifica foarte mult"", a adăugat el.
"Cred că acesta este avantajul pe care îl are o companie tehnologică... Și cred că acesta este modul în care Foxconn va aborda acest lucru."
Citește și: Războiul Israelului cu Hamas ajunge în America corporatistă
Citește și: Până la 100.000 de persoane la o demonstrație pro-Palestina
Citește și: Se vindecă în sfârșit stratul de ozon?