Gen Z, Millennials se îndreaptă spre TikTok pentru sfaturi de carieră

Autor: Bogdan Frațilă

Un număr mare de utilizatori TikTok din Generația Z și din generația mileniului explorează frecvent platforma pentru sfaturi de carieră

Sursa: PixaBay

Un număr mare de utilizatori TikTok din Generația Z și din generația mileniului explorează frecvent platforma pentru sfaturi de carieră

Un număr mare de utilizatori TikTok din Generația Z și din generația mileniului explorează frecvent platforma pentru sfaturi de carieră, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat în octombrie pe 1.000 de lucrători americani cu normă întreagă cu vârste cuprinse între 21 și 40 de ani, publicat marți.
Constatările subliniază rolul social media în influențarea deciziilor profesionale, în special în rândul generațiilor mai tinere.
Mai mult de trei sferturi dintre utilizatorii Gen Z din eșantion (77%), precum și 59% dintre tinerii mileniali (27-33 de ani) și 54% dintre milenialii mai în vârstă (34-40 de ani) erau amatori de TikTok.

Dintre acești utilizatori, 32% dintre cei din Gen Z, 23% dintre milenialii tineri și 25% dintre milenialii mai în vârstă au declarat că primesc frecvent sfaturi profesionale de la TikTok.
Mai mult de o treime dintre utilizatorii TikTok care au declarat că au obținut informații despre carieră de pe platformă au spus că au luat decizii legate de carieră pe baza acestor informații. Acest număr a fost mai mare în rândul utilizatorilor din Generația Z (41%).

În general, sondajul a remarcat că aproape nouă din zece utilizatori (88%) care au folosit TikTok pentru a lua decizii legate de carieră au declarat că acest lucru le-a influențat pozitiv viața.
"TikTok este o platformă de socializare populară, în special în rândul generației Z- mulți dintre ei au crescut căutând în social media pentru orice, de la conexiuni personale la informații despre știri", a observat Paige Breedlove, expert în tendințe de angajare și director de filială în Nashville, Tennessee, pentru Robert Half, o firmă globală de recrutare.

"Odată cu ascensiunea culturii influencerilor, cei din Generația Z pot simți că sfaturile de carieră pe care le găsesc pe TikTok sunt atât credibile, cât și valoroase", a declarat ea.

În căutare de sfaturi de la creatori

Faptul că Gen Zers merg pe TikTok pentru sfaturi de carieră nu este o surpriză, a adăugat Joe Karasin, un specialist în marketing social media de la Karasin PPC din Lapeer, Mich.


"TikTok a devenit, în esență, un motor de căutare pentru utilizatorii mai tineri care au considerat că Google și alte motoare de căutare nu sunt optime sau sunt părtinitoare față de generațiile tinere", a declarat el pentru TechNewsWorld.
"Social media a schimbat modul în care căutăm sfaturi pe orice subiect, inclusiv în ceea ce privește cariera", a continuat el. "Social media prezintă adesea soluții alternative la probleme care pot fi sau nu disponibile în altă parte."

De asemenea, sondajul a constatat că două treimi dintre respondenții săi care au primit sfaturi legate de carieră de la creatorii de pe TikTok au avut foarte multă încredere (18%) sau oarecum încredere (49%) în aceste sfaturi. Acesta a adăugat că utilizatorii din Generația Z erau mai predispuși să aibă încredere în informațiile primite decât cei din generația millennials.
Încrederea variază între generații din cauza experiențelor formative diferite, a observat Lina DaSilva, fondatoarea Toronto Shine Cleaning, o companie de servicii de curățenie rezidențială din Toronto, Ontario, Canada.
Ea a consultat una dintre cele mai vechi forme de social media- YouTube- atunci când a decis să își înceapă afacerea de curățenie.
"Milenialii, care au asistat la nașterea și evoluția social media, ar putea fi mai sceptici pentru că au fost martori la capcanele acesteia", a declarat ea pentru TechNewsWorld. "Generația Zers, pe de altă parte, își găsește confortul în înțelepciunea colectivă a colegilor lor."
"Generația Zers sunt nativi digitali", a adăugat ea. "Ei au crescut având încredere în platformele digitale. Natura vizuală și imediată a TikTok poate face ca sfaturile să pară mai ușor de relaționat și de acționat. Dar este esențial să ne amintim că nu tot ce strălucește este aur. Pentru fiecare sfat de aur, există și dezinformări."
"Cu ani în urmă, am apelat la YouTube pentru a învăța trucuri de curățenie, ceea ce a declanșat în cele din urmă ideea afacerii mele", și-a amintit ea. "Înțeleg farmecul sfaturilor rapide și grăbite. Dar iată care este problema: social media este o sabie cu două tăișuri."

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Feriți-vă de falșii antrenori

Deși majoritatea consumatorilor au declarat că au încredere în informațiile pe care le-au primit de la creatorii de pe TikTok, majoritatea au spus că se confruntă cu informații înșelătoare legate de carieră. Douăzeci și cinci la sută au spus că întâlnesc frecvent informații înșelătoare, iar 53% au spus că o fac uneori.
"Cei mai mulți creatori împărtășesc experiența lor personală de carieră și o numesc coaching de carieră, ceea ce nu este coaching", a declarat în cadrul sondajului Julia Toothacre, ResumeBuilder's Resume and Career Strategist.
"Pot exista sfaturi excelente pe TikTok dacă înțelegeți cine furnizează informațiile", a precizat ea. "I-aș sfătui pe oameni să cerceteze trecutul creatorilor. Deși unii sunt foarte buni la marketing sau la reambalarea sfaturilor pe care le-au văzut de la profesioniști cu experiență, nu înseamnă că au pregătirea sau experiența necesară pentru a vă oferi sfaturi."
Social media oferă un canal excelent pentru a obține informații autentice de la persoane care s-ar putea afla în afara cercului imediat al unei persoane, a adăugat Amrit Ahluwalia, director senior de conținut și informații la Modern Campus, o companie de software de gestionare a învățământului superior cu birouri în Camarillo, California, și Toronto, Ontario, Canada.
"Aceste canale pot oferi perspective nefiltrate privind dezvoltarea carierei din partea recrutorilor, a directorilor executivi seniori și a altor persoane influente cu care angajatul mediu la nivel de început de carieră sau studentul universitar poate că nu are ocazia să vorbească sincer", a declarat el pentru.
"Acesta este un lucru foarte pozitiv", a continuat el, "dar, ca în cazul tuturor sfaturilor, merită să le luăm cu un grăunte de sare. Utilizatorii de social media ar trebui să se gândească întotdeauna la motivul pentru care cineva împărtășește informațiile pe care le împărtășește și la modul în care le este de folos ca o audiență să le urmeze sfaturile."
"Aceștia pot căuta să construiască o bază de clienți, să conteste o normă în creștere sau să se evidențieze ca angajator de mare valoare", a avertizat el. "Pe de altă parte, s-ar putea să caute pur și simplu să ofere sfaturi și sprijin pentru următoarea generație."

Citește și: Rusia condamna bombardamentele israeliene din Gaza fiind impotriva dreptului internațional

Citește și: Femeile și bărbații sunt bolnavi în mod diferit

Citește și: Cum răspândesc influencerii naționalismul turc?