Generația Z: Pionierii Noii Ere în Cultura Pop și Muzică

Autor: Lavinia Medrea

Fiecare generație are propriile sale trăsături, care sunt determinate în special de epocă. Generația Z este cunoscută ca fiind cea mai tânără generație de astăzi și include pe cei născuți între 1995 și 2010.

Aceștia optează pentru ale forme de comunicare mai formale, sunt mai receptivi comparativ cu Milenialii, aparent par mai relaxați și mai toleranți, însă s-a constatat că de fapt sunt creativi, neglijenți, îndrăzneți, foarte sociabili și în plus, trăiesc iubirea într-un stil diferit, unde muzica are un loc important. Ei își abrodează și își exprimă sentimentele prin muzică și prin listele de redare, melodiile vesele sau triste fiind alese în funcție de starea lor de spirit. Fiecare generația are și o măsură de melancolie, iar în cazul acesteia s-a observat nostalgia.

Generația Z a crescut cu Internetul și a influențat lumea muzicii

În ultimii ani, generația Z a devenit mai interesată de anii 2000 – o epocă despre care se spune că era fascinantă, în care stilul era mai dezinvolt și mai rebel. Tinerii consideră că muzica îi ajută pe oameni să se conecteze între ei și de aceea ei ascultă foarte multă muzică internațională.

La prima vedere, această generație pare obișnuită cu multitudinea de mesaje publicitare, încât ar trebui să existe ceva extraordinar care să o mai impresioneze cu adevărat. Se spune că Generația Z adoră să se distreze, tinerii sunt consumatori de muzică pop, petrec multe ore pe site-urile de streaming și foarte mult timp pe dispozitivele mobile.

A fi cool în ziua de azi se pare că înseamnă printre altele și a adopta moda și cultura pop din această epocă idealizată de tineri. Când vine vorba de muzică, Generația Z pare a fi una dintre cele mai receptive, între playlist-uri și TikTok.

Tinerii ascultă acum muzică foarte variată, ei sunt interesați de melodiile care sunt frecvent prezentate în muzica mainstream. Ei tânjesc după descoperire, găsirea de idei, lucruri noi, muzică, podcasturi, începând de la cultura playlist-urilor de pe platformele de streaming care îi ajută să descopere noi artiști și tipuri de muzică, care includ desigur și stilul pop, care se potrivește vieții pe care o au și stării lor interioare, la care se adaugă și muzica clasică alături de hiturile culturii pop.

În prezent, s-a observat un val global de tineri ai Generației Z și de tineri artiști clasici Milenali care caută mereu cu ambiție să descopere noi modalități de a fi văzuți, ascultați și admirați. Ei sunt plini de viață, creativi și au acea dorință de a se îndrepta cu pași repezi spre succes. În ziua de azi sunt importante și noile mijloace de modernizare al anumitor genuri muzicale în tendințele modei, cum este și stilul pop. Tinerii acestei generații apelează adesea la Internet și caută platforme grozave pentru discuții și explorări ale acestor tendințe atât de interesante, cum este și platforma Likez.ro.

Muzica în stilul pop a devenit foarte populară și se distinge prin relativa simplitate a componentei instrumentale, dar și prin ritmicitate și accentuarea clară a părții vocale. Multe compoziții sunt create pentru dans în acest stil muzical, influențat și de alte direcții precum blues și hip-hop.

Generația Z pare că redefinește cultura pop și asta modelează identitatea culturală a epocii noastre. Ei sunt tinerii care folosesc în principal tablete, smartphone-uri, WhatsApp și Spotify, au încredere în special în recenziile și clasamentele digitale, pun accent pe comunicarea prin emoji-uri, meme-uri, videoclipuri și mesaje vocale, sunt interesați de noile tehnologii și sunt în căutarea unui loc de muncă care să se potrivească neapărat personalității individuale.

În ceea ce privește cultura pop, începând de la modă la entertainment, Generația Z pare că are o influență mare în acest sens din mai multe puncte de vedere. Nostalgia Generației Z s-a extins în muzică dar și în materie de modă. Atenția lor zilnică este orientată spre TikTok, Snapchat și Instagram. Prin valorile pe care le au, preferințele și obiceiurile lor, tinerii devin din ce in ce mai importanți pentru experții în maketing, pentru societate și cultura epocii noastre.