Nava, considerată „absolut stabilă” conform standardelor de construcție, s-a scufundat în largul coastelor Palermo, Italia, în timpul unei furtuni devastatoare. Incidentul s-a soldat cu moartea a șapte persoane, inclusiv Mike Lynch și fiica sa de 18 ani, Hannah.
Greșeala pe care a făcut-o echipajul superiahtului lui Mike Lynch
Giovanni Costantino, CEO-ul grupului Italian Sea, care deține compania Perini Navi – constructorul superiahtului – a afirmat că scufundarea nu ar fi trebuit să aibă loc și a acuzat echipajul de o serie de erori care au condus la dezastru. Într-un interviu pentru Reuters, Costantino a subliniat că echipajul ar fi trebuit să închidă toate trapele și hublourile în fața furtunii, măsură ce ar fi putut preveni umplerea rapidă a navei cu apă.
„Totul a durat 16 minute. Nu s-a scufundat într-un minut, așa cum s-a speculat, ci în Se poate vedea acest lucru din datele sistemului de urmărire (Automatic Identification System). Ar fi trebuit să adune toți pasagerii în punctul de siguranță. Acesta este protocolul. Nimeni nu ar fi trebuit să fie în cabină. A fost o serie de erori de nedescris, nerezonabile. imposibilul s-a întâmplat pe acea barcă. S-a scufundat pentru că a luat apă. Pe unde anume- asta vor spune anchetatorii. Apa a intrat prin trapele lăsate deschise. Nu există nicio altă explicație posibilă. Dacă ar fi acționat corespunzător, iahtul s-ar fi descurcat bine pe furtună”, a spus Costantino pentru Financial Times.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Conform investigațiilor preliminare, se crede că furtuna era prognozată, iar echipajul ar fi trebuit să fie pregătit pentru a face față condițiilor meteo nefavorabile. În pofida acestor avertismente, mai mulți factori, cum ar fi temperaturile ridicate din zonă, au contribuit la decizia echipajului de a lăsa deschise anumite deschideri ale navei, ceea ce a permis pătrunderea apei și scufundarea rapidă a iahtului.
O trombă de apă ar fi provocat scufundarea iahtului
Stephen Askins, un avocat specializat în cazuri maritime, a sugerat că echipajul era probabil în alertă în momentul scufundării, în timp ce pasagerii dormeau în cabinele aflate sub punte. Ancheta continuă pentru a stabili cauzele exacte ale acestei tragedii maritime, însă acuzațiile aduse echipajului ridică întrebări serioase despre măsurile de siguranță care au fost sau nu respectate în acele momente critice.
Martorii tragediei au povestit că au văzut o trombă de apă – echivalentul marin al unei tornade- înainte ca nava să se scufunde.