Haluk Kurçer, presedintele executiv al Kanal D in Romania : “In 2015, am realizat un profit net de 700 de mii de euro”

Editor: Alexandra Dragos
Actualizat: 28 feb 2017, 05:16

Haluk Kurçer, presedintele executiv al Kanal D in Romania, confirma, intr-un interviu acordat lui Iulian Comanescu, pentru MEDIAFAX, informatiile referitoare faptul ca in 2015 postul pentru care il conduce a realizat pentru prima oara profit, in valoare neta de aproximativ 700 de mii de euro.

Kurçer spune ca performanta financiara se bazeaza pe reduceri de costuri si grila compusa din seriale turcesti si productii in-house, care individualizeaza Kanal D si din punctul de vedere al audientei a crescut ratingul postului.

 

Reporter: Exista informatii credibile in piata, care spun ca in 2015 Kanal D a realizat break even. Imi puteti confirma?

Haluk Kurçer: Din punct de vedere financiar, anul trecut ne-am atins targetul, avem un profit net de aproximativ 700 de mii de euro.

E primul an cand vorbim de profit, de la aparitia Kanal D in Romania. Nu va pot dezvalui cifra de afaceri. 2015 a fost un an foarte bun pentru Kanal D, nu numai din punct de vedere financiar, ci si din cel al audientelor si al pozitionarii pe piata, iar performanta noastra se bazeaza pe un efort sustinut de-a lungul timpului.

 

Reporter: Performanta financiara a Kanal D e interesanta fiindca piata TV romaneasca e descrisa de regula ca un duopol, adica formata din doua grupuri puternice, PRO/CME si Intact/Antena, fiecare proprietar a mai multe

televiziuni. In cercurile managementului de media se spune ca profitul e mai putin posibil pentru alti jucatori, chiar daca exista un numar mare de posturi TV.

Haluk Kurçer: Piata este fragmentata din 2008. Criza economica, care a inceput in acel an, a dus la scaderea pietei media la aproximativ 50%. Am fi putut realiza profit, la Kanal D, mult mai repede, daca n-ar fi existat criza.

Insa noi am pornit de la zero in Romania, nu am achizitionat o televiziune cu o cota de piata si notorietate existente. A fost un efort indelungat, care ne-a dus in ultima vreme in top 3 statii din Romania si de multe ori chiar la locul I sau II in prime-time. Efort pentru care tin sa multumesc intregii echipe.

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Reporter:

Daca ne uitam la anii trecuti, pierderile si cifra de afaceri insumeaza de fiecare data 20-22 de milioane, iar asta aproximeaza costurilor. In 2014, conform datelor de la Ministerul de Finante, cifra de afaceri a fost de 18,3 milioane de euro, cu o pierdere neta de 3,7 milioane. Cum ati obtinut trecerea pe plus in 2015?

Haluk Kurçer: Pe de o parte, am optimizat costurile internalizand o mare parte dintre productiile Kanal D si eficientizand spatiul in care functionam, atat administrativ, cat si din punctul de vedere al studioului.

Pe de alta parte, am abordat o strategie de programe care a oferit publicului diversitate si unicitate. Lucru care ne-a dus la cresterea cotei de audienta, odata cu care au crescut si veniturile.

 

Reporter: Odata cu cresterile de ratinguri, intentionati sa cresteti si tarifele de publicitate?

Haluk Kurçer: Cu cat audienta este mai mare, cu atat clientii de publicitate devin mai interesati de produsul tau.

Cand reusesti sa cresti valoarea statiei, se modifica implicit si preturile, mai ales ca pastrarea unui anumit nivel de performanta inseamna si investitii permanente. Acest lucru impacteaza automat si CPP-ul (costul pe punctul de rating, care da pretul publicitatii- n.r.). Acest cost va evolua in functie de performantele noastre.

Citeste continuarea pe Mediafax.ro