Haluk Kurcer, presedintele executiv Kanal D: "Un management sanatos inseamna sa pui pret pe oamenii cu care lucrezi"

Editor: Bogdan Mihai Autor: B.M.
Actualizat: 28 feb 2017, 11:13

Presedintele executiv al Kanal D, Haluck Kurcer, a acordat un interviu pentru life.ro.

Am intrat in biroul lui Haluk Kurcer, Presedintele executiv al Kanal D Romania si Membru Executiv al Consiliului de Administratie Dogan Media International cu o vie curiozitate.

Stiam ca a fost premiat de Dr. Oz pentru un stil de viata sanatos, ceea ce nu s-a mai intamplat cu niciun manager din zona media, de regula cunoscuta ca un mediu… nesanatos (stiti la ce ma refer, nu dati ochii peste cap!).

Mai intai am vorbit despre Kanal D si despre noua grila pe care postul a lansat-o. Din spusele sale, show-ul pe care televiziunea mizeaza foarte mult acum este „Bravo, ai stil!” care se difuzeaza zilnic, de luni pana vineri, cu o prelungire in weekend, duminica seara, atunci cand se transforma intr-o gala.

In grila de toamna intra seriale noi, turcesti, fireste si, evident, productii locale pe care Haluk Kurcer spune ca le-a virat spre cazuri sau probleme sociale.

Dincolo de grila de programe, dincolo de sedintele de produs, dincolo de managementul tipic al unui post de televiziune, am gasit totusi ceva atipic la acest om: grija fata de angajatii sai, si mai ales fata de nivelul lor de fericire la birou.

Mi-a vorbit mult despre asta, a revenit asupra acestui subiect ca un laitmotiv in discutia noastra. Este mereu preocupat sa asigure angajatilor sai o atmosfera in care acestia sa se simta bine, si sa munceasca cu placere… E mult timp de cand nu am mai auzit asa ceva…

A folosit cuvantul „ura” o singura

data cand mi-a spus ca uraste invidia intre colegi. I-a facut constienti pe cei din subordinea sa ca trebuie sa se bucure unii de succesul sau ideile altora, nu sa-i invidieze. A construit o echipa de care e mandru si spune ca nu a fost usor, ca managementul oamenilor este cel mai greu, dar ca succesul numai asa poate veni din punctul sau de vedere.

Nu a facut televiziune mereu, vine din zona bancara, este tatal a doua fete pe care spune ca le-a educat in spiritul sinceritatii, onestitatii… Duce o viata sanatoasa dupa ce soarta (sau cele 60

de tigari fumate zilnic?) l-a incercat crunt cu un cancer la plamanul drept, in 1997.

A trecut atunci cu greu peste asta, dar a invins boala si, pentru ca este un supravietuitor sanatos, a ales si o viata sanatoasa, indiferent ca e vorba despre cea personala sau cea profesionala.


Dar si eu vorbesc frumos despre ei! Ma bucur ca ei spun asta despre mine.
Pe mine intr-adevar ma preocupa echipa mea. Imi pasa de asta mai mult decat orice. In primul rand vreau sa-mi cunosc oamenii cu care lucrez: cine sunt, ce fac, ce talente au, ce potential. Apoi imi place foarte mult sa creez o atmosfera de incredere in echipa mea. Oamenii trebuie sa aiba incredere in mine. Iar eu sa am incredere in ei. Altfel nu putem functiona. Increderea si respectul creeaza o echipa puternica.

Cine construieste o companie de succes? Ce anume contribuie la asta?

Nu e nevoie de multi oameni foarte inteligenti care sa construiasca o companie de succes. Oamenii pot avea si un nivel normal de inteligenta, nu asta este important. Important este ca oamenilor sa le placa ceea ce fac. Sa se simta bine facandu-si jobul…

Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Deci pentru dvs. conteaza mai mult inteligenta emotionala.

Da. Acesta este un criteriu important pentru o companie de succes. O organizatie in care atmosfera este buna, este o organizatie de succes. Omul vine de placere, lucreaza de placere, da tot ce e mai bun din el.

Cei care se simt bine la birou creeaza mereu ceva extraordinar pentru companie. Nu bun, ci extraordinar! Cei care merg spre birou intrebandu-se: „Ce-o sa fac acolo? Cum o sa-mi pierd eu toata ziua acolo? Urasc locul acesta… cu ce imi voi umple timpul azi, cum sa ma fac ca muncesc?”- nu vor aduce nimic companiei.

Deci, din ceea ce stiu, in compania mea, mai mult de 80 la suta din angajati muncesc cu placere aici… Fireste ca pentru toata lumea conteaza salariul, faptul ca au un loc de munca, nu despre asta vorbim, ci despre ceea ce ii si face sa munceasca: placerea. Acesta este si secretul nostru.

Noi nu suntem o companie mare. In Turcia suntem o companie mare, aici, in Romania, nu. Business-ul nostru nu este la fel de mare ca al celor care ocupa primele locuri in piata, noi avem doar un canal de televiziune si patru site-uri kanald.ro, wowbiz.ro, stirilekanald.ro si kfetele.ro.

Competitorii nostri situati pe primele doua locuri au multe canale de televiziune, multe site-uri, au radiouri, sunt mai vechi pe piata. Ceea ce incerc sa spun este ca un grup mic de oameni care lucreaza intr-o atmosfera pozitiva, buna pot crea orice oricand, oricat pentru compania lor.

Ceea ce se demonstreaza prin faptul ca am ajuns sa avem un mare succes pe piata. Ma simt foarte confortabil cand vin la birou, altfel cum as putea sa mai vin? Daca oamenii cu care muncesc nu sunt fericiti, cum as putea fi eu fericit? Cum as putea sa am o echipa formata din oameni tristi, nefericiti? Cum sa lucram? Deci asta am creat la inceput: o echipa fericita, in care increderea si respectul sunt cele mai importante. Sa nu credeti ca e ceva usor si rapid de facut! Ia ceva timp, nu se rezolva in 6 luni… Am muncit mult la asta, am facut asta impreuna. Eu, ca leader, am inceput, ei au continuat cu placere.

Dar ce faceti pentru cei din echipa, concret?

Cititi interviul complet pe life.ro.