Joi seară, zeci de pasageri au rămas blocați pe aeroportul din Cluj-Napoca după ce scannerele pentru verificarea bagajelor s-au defectat, împiedicându-i să ajungă la poarta de îmbarcare.
Zeci de pasageri blocați în aeroport
Avionul, care urma să decoleze spre Paris, a plecat în cele din urmă doar cu o parte dintre călători, lăsând în urmă 43 de persoane care nu au putut trece de controlul de securitate.
Un pasager a relatat: „De la ora 16 ne-au tot amânat spunându-ne 'stați liniștiți, o să plecați'. După 2 ore de așteptări, ni s-a spus că a plecat aeronava. Era o a doua soluție, pe care au deschis-o doar după ce a plecat avionul nostru.”
Un alt pasager, afectat de această situație, a declarat: „ Eu sunt cu copilul și cu soțul, eu am probleme de sănătate, probleme cu coloana, deci nu-mi permit să merg atâta drum.”.
„Am fost în aeroport cu un bebeluș de 5 luni, timp de 4 ore. Ei propun un microbuz care ajunge undeva la 23 pentru Paris, pentru mine nu e ok și pentru ceilalți care sunt cu copii. Următorul zbor va fi duminică, care ne-a costat încă 400 euro.”, au fost declarațiile unei mame.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
Pilotul aeronavei nu a așteptat restul pasagerilor
Reprezentanții Aeroportului din Cluj-Napoca au explicat că defecțiunile au fost cauzate de lucrările de extindere a terminalului de pasageri.
David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu”, a precizat: „Au mai apărut anumite probleme legate de soft, de integrare, tăierea anumitor cabluri accidental. Comandantul avionului a luat decizia să plece. Nu cred că ar fi fost o problemă să mai aștepte 30 de minute.”.
Problemele tehnice au avut un impact semnificativ asupra operațiunilor aeroportuare, afectând nu doar pasagerii zborului spre Paris, dar și alte zboruri.
Conform datelor furnizate de portalul Skyscanner, mai multe zboruri au suferit întârzieri și anulări.În plus, reprezentanții aeroportului au declarat că au luat măsuri pentru a preveni apariția unor astfel de incidente în viitor, implementând soluții temporare pentru a asigura fluxul continuu de pasageri. În ciuda eforturilor, mulți dintre pasagerii afectați au refuzat transportul cu autocarul, nemulțumiți de soluția oferită.
Această situație a generat nemulțumiri majore printre pasageri, care se așteptau la o gestionare mai eficientă a problemelor tehnice și la o comunicare mai clară din partea autorităților din aeroport. Incidentul subliniază importanța infrastructurii adecvate și a planificării riguroase în gestionarea operațiunilor aeroportuare, mai ales în perioadele de extindere și modernizare a terminalelor.