Haos la metrou: Angajații Metrorex au intrat în grevă japoneză. Ce presupune „Metoda Tarom” folosită de sindicaliști

Author: Diana Bostan

Grevă japoneză la metroul din București.

Sursa: Pixabay

Bucureștiul se confruntă cu o nouă criză în transportul public, după ce angajații de la Metrorex au intrat într-o grevă japoneză pe 5 februarie, iar situația riscă să escaladeze într-o grevă generală.

Motivele acestei acțiuni sunt legate de neîndeplinirea promisiunii guvernului de a acorda o majorare salarială de 1.000 de lei pentru fiecare angajat al companiei. Sindicaliștii din cadrul Metrorex acuză autoritățile că nu au respectat termenii stabiliți într-o ordonanță anterioară, care preconiza creșteri salariale semnificative pentru angajați.

Citește și: Grevă japoneză la metroul din București! Anunțul important făcut de METROREX

Ce presupune „Metoda Tarom” aplicată de sindicaliști

Potrivit evz, în cadrul protestului, angajații au aplicat o tactică similară cu cea folosită de sindicaliștii de la Tarom în trecut, adică „metoda Tarom”. Mulți dintre aceștia s-au declarat bolnavi și nu s-au prezentat la muncă, amplificând astfel haosul deja existent în stațiile de metrou.

Citește și: Greva japoneză la metrou începând cu 3 februarie. Cum vor fi afectați bucureștenii

La stația Piața Unirii, aglomerația este mare, iar călătorii se confruntă cu dificultăți majore de deplasare. Deși inițial se anunțase un program de circulație a metroului la intervale de 5-6 minute, situația este fluidă și se schimbă constant, iar numărul trenurilor anulate continuă să crească, notează sursa menționată anterior.

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Persoanele cu dizabilități primesc ajutor din partea statului! Despre ce este vorba

Sindicaliștii cer salarii mai mari

Angajații de la Metrorex se află printre cei mai bine plătiți bugetari din România, având un salariu mediu de aproximativ 6.000 de lei pe lună în 2024, conform clubferoviar.ro. Cu toate acestea, sindicaliștii consideră că nu sunt suficient de recompensați pentru munca lor, mai ales în contextul în care Ministerul Transporturilor a prevăzut, la finalul anului trecut, o majorare salarială semnificativă de 1.050

de lei pentru fiecare angajat. Conform ordinului semnat de minister, această creștere ar fi trebuit să intre în vigoare la 1 ianuarie 2025, însă sursa de finanțare pentru aceste majorări încă nu a fost aprobată.

Angajații Metrorex au intrat în grevă japoneză.
[Sursa: Pixabay]

În 2023, Metrorex a înregistrat pierderi de aproximativ 300 milioane de lei, iar cheltuielile cu salariile au ajuns la 800 milioane de lei. Conform evz, sindicaliștii cer acum și alte majorări salariale, în ciuda faptului că Metrorex se confruntă cu dificultăți financiare considerabile. Pe de altă parte, bucureștenii au început să plătească bilete cu 66,6% mai scumpe de la începutul anului 2024, ceea ce a adâncit nemulțumirile publicului și a complicat și mai mult problema din transportul public.

Citește și: S-au scumpit biletele la metrou. Care sunt noile tarife Metrorex și cât costă o singură călătorie

În acest moment, sindicaliștii amenință cu o grevă generală dacă nu vor obține soluții rapide și satisfăcătoare la revendicările lor, iar haosul la metrou continuă să afecteze întreaga Capitală.