Implicare scăzută a angajaților? Managerii pot schimba acest lucru

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 29 ian 2024, 00:35

Angajatorii care își doresc o forță de muncă productivă și angajată ar putea face mai mult pentru a-i forma, dezvolta și sprijini pe manageri

Sursa: PixaBay

Angajatorii care își doresc o forță de muncă productivă și angajată ar putea face mai mult pentru a-i forma, dezvolta și sprijini pe manageri

Angajatorii care își doresc o forță de muncă productivă și angajată ar putea face mai mult pentru a-i forma, dezvolta și sprijini pe cei din rândurile lor manageriale. Asta pentru că managerii reprezintă sosul secret. Sondajele trimestriale ale Gallup privind indicatorii forței de muncă arată în mod constant că managerii sunt un element esențial pentru implicarea angajaților, păstrarea angajaților, productivitatea și încrederea în conducere. Se pare că, în multe locuri de muncă, formarea eficientă a managerilor nu este un lucru obișnuit.

"Aș spune că 99% dintre angajatori nu oferă o instruire eficientă- și nu exagerez aici", a declarat Ashley Herd, un fost director de resurse umane care a fondat @ManagerMethod. "În timp ce unii oferă cursuri de formare, rareori acestea sunt eficiente [în ceea ce privește furnizarea] îndrumărilor necesare pentru a-i ajuta pe manageri să înțeleagă cum să îndeplinească obiectivele de afaceri, sprijinind în același timp angajații în mod corect", a spus ea.

Un lucru esențial pe care managerii trebuie să îl știe este cum să comunice bine. De fapt, modul în care managerii vorbesc cu angajații- și cât de des- poate contribui în mare măsură la consolidarea încrederii și angajamentului angajaților, potrivit Gallup.
Managerii care se simt deja încordați s-ar putea să nu fie încântați să audă acest lucru, dar unul dintre sondajele Gallup- care a inclus răspunsuri de la peste 67.000
de lucrători din SUA- a constatat că cel mai eficient mod de a face ca cineva să se simtă conectat la o organizație este să aibă o conversație "semnificativă" în fiecare săptămână cu fiecare raport direct pentru a discuta despre obiective, clienți și bunăstare, precum și pentru a oferi recunoaștere. Timpul recomandat de alocat pentru fiecare conversație: între 15 și 30 de minute.
Pare mult. Dar dacă aveți, să zicem, o echipă de 10 persoane, este vorba de a pune la zid nu mai mult de 2,5 ore pe săptămână.

"Am constatat că acest singur obicei dezvoltă relațiile de înaltă performanță mai mult decât orice altă activitate de leadership", au remarcat cercetătorii Gallup.

Angajamentul a scăzut

Sondajele firmei de cercetare la locul de muncă au constatat că raportul dintre angajații americani angajați și cei dezangajați activ este de 1,8 la 1 în prezent, în scădere de la un nivel record de 2,7 la 1 în 2019.

Scopul verificărilor regulate, au remarcat cercetătorii, este de a avea "conversații bazate pe puncte forte care aduc claritate și scop în muncă- care se deteriorează acum în organizațiile din SUA".
Ajutarea angajaților să se simtă conectați este deosebit de importantă într-un mediu de lucru hibrid, care, făcut corect, poate stimula și el însuși angajamentul angajaților, a constatat Gallup.

Alte modalități de a construi încrederea și implicarea

Într-un studiu separat, Gallup a constatat că faptul că angajații se simt liberi să vorbească sincer despre efectele schimbărilor mari la locul de muncă este o modalitate cheie de a construi încrederea în lideri.
"Atunci când angajații sunt ferm de acord că au avut ocazia de a oferi un feedback sincer despre schimbările organizaționale, este de 7,4 ori mai probabil să aibă încredere în liderii lor pentru a gestiona cu succes provocările emergente", se arată în studiul Gallup.

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

Ce poate face o companie pentru a pregăti mai bine managerii?

Herd a oferit câteva recomandări cu privire la ceea ce pot face angajatorii pentru a-și îmbunătăți dezvoltarea managerilor. Pentru început, a spus ea:
Intrebati managerii: Aflați ce cursuri de formare primesc, ce cursuri de formare ar dori să primească și ce fac ei care funcționează bine pentru echipele lor.
Intrebati angajații: Aflați ce sprijin primesc de la managerii lor și ce și-ar dori să vadă.
Numiți pe cineva care să conducă trainingurile: Numiți o persoană de contact în domeniul învățării și dezvoltării interne sau pe cineva de la Resurse Umane pentru a aduna informații despre cele mai bune practici din aceste sondaje. Puneți această persoană să conducă apoi un training intern pentru manageri și un altul pentru angajați despre cum să lucreze cu managerii lor. Invitați o mână de participanți la fiecare dintre acestea să vorbească despre cele mai bune practici pe care le-au folosit- și puneți diferiți lideri să vorbească despre stilurile lor (de exemplu, extrovertit sau introvertit), despre cum și-au găsit vocea și despre cum lucrează cu diferite personalități din echipele lor.
Stabiliți cerințe de bază pentru comunicarea cu angajații. Una ar putea fi ca managerii să se întâlnească în mod regulat cu raportorii direcți și să nu anuleze întâlnirile cu aceștia, cu excepția unei urgențe reale sau atunci când managerul este în concediu de odihnă.
Cereți managerilor să comunice din timp agendele întâlnirilor cu angajații. În acest fel, managerul și angajatul pot adăuga puncte dacă doresc.
Încurajați managerii să asculte. "[Amintiți-le să] pună întrebări angajaților, mai degrabă decât să vorbească ei înșiși", a spus Herd.

Citește și: Modele de scrisori de intenție prin care că obții exact ceea ce vrei

Citește și: 4 sfaturi pentru a obtine rezultate foarte bune de la angajatii tai

Citește și: Cât de important este ca firma de contabilitate din Iași pe care ai ales-o să folosească tehnologie modernă?