Această schimbare presupune faptul că se vor putea emite doar facturi electronice care să respecte formatul ANAF și care să fie încărcate ulterior în sistemul E-Factura, oferit de ANAF.
Astfel, se stopează orice emitere a facturii în Word, Excel sau de mână.
Până la data de 1 iulie 2024, se va continua să se utilizeze simultan și facturi emise și primite în format de hârtie, pdf/mail, așa cum se întâmplă în prezent.
De la 1 iulie, toate celelalte forme de facturare vor fi eliminate
Începând cu 1 iulie 2024, transmiterea facturilor se va realiza exclusiv prin intermediul e-Facturii, iar doar acele facturi care au fost transmise și validate în sistem vor fi recunoscute ca fiind originale.
De la această dată, facturile primite în orice alt format nu vor mai fi considerate valabile din punct de vedere fiscal. Unicele facturi legale vor fi considerate doar fișierele XML transmise și validate de către Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Sistemul a devenit operațional începând cu anul 2022, însă a fost obligatoriu doar pentru facturile emise de către companiile private în relațiile cu entitățile de stat (B2G), pentru cele legate de bunurile cu risc fiscal, dar și pentru agențiile de turism care emit facturi în baza tichetelor de vacanță.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
În ianuarie 2022, România a depus o cerere către Comisia Europeană (CE) pentru obținerea unei derogări de la legislația comunitară privind TVA, având în vedere extinderea sistemului pentru toate operațiunile comerciale. Autoritățile române își propun să atingă mai multe obiective prin implementarea obligatorie a sistemului de facturare electronică în cadrul relațiilor B2B.
Aceste obiective includ combaterea fraudei și evaziunii fiscale, eficientizarea colectării, cu accent pe domeniul TVA, îmbunătățirea competitivității operatorilor economici și reducerea costurilor administrative atât pentru contribuabili, cât și pentru administrația fiscală.
Pentru cei care folosesc deja un program de facturare, e indicat să se asigure că respectivul program este integrat cu e-Factura.
Citește și: Economisirea energiei în casă: soluții ”smart” pentru un consum mai mic
Cei care vor să afle mai multe informații sunt rugați să acceseze următorul link.