De ce nu s-a intervenit mai rapid? Cati oameni trebuie sa mai moara pâna când problemele vor fi rezolvate? La nici un an de la Tragedia din Apuseni, ne intrebam, inca retoric: daca salvarea nu vine nici pentru salvatori, atunci cu noi, restul, ce se intampla? In ianuarie, anul acesta, in muntii Apuseni, 2 oameni au murit inghetati. Frigul si ranile i-au rapus pentru ca salvarea lor a ajuns prea tarziu.
Decembrie 2014, alti 4 oameni sunt in pericol. Doar cifre? Sub nicio forma. Oameni in carne si oase, cu familii si povesti. Salvatori ei insisi! Apa de 2 grade ii rapune. Hipotermie si asfixie mecanica. Inec, pe romaneste! Sunt concluziile medicilor legisti! Stiti unde s-au intamplat toate? La 500 de metri de tarm, in statiunea Mamaia! Nu in mijlocul Marii Negre. Revoltator nu pentru ca cei 4 sunt rudele noastre.
Martorii spun ca cel putin 2 voci distincte strigau dupa ajutor. O femeie si un barbat. Prima victima este recuperata, cum sustin datele de la MAI, la ora 16.45! Medicul Smurd, Laura Vizireanu, este gasit sub coada aeronavei, in apa!
Copilotul este gasit la aproximativ 10 metri de carlinga, prins in scaun! Descoperirea este facuta la ora 21.18.
La ora 23.50 este gasit si pilotul, la aproape 10 metri distanta de carlinga. Ultima victima, asistenta este descoperita la ora 3.30, prinsa in scaun, in interiorul epavei. Culmea, carlinga a fost reperata de scafandri la ora 22.00, dar abia dupa 5 ore, salvatorii isi dau seama ca acolo este si trupul femeii.##VIDEO129066##
Este incredibil ca cel putin 2 oameni erau inca in viata dupa impact.
Elicopterul EC 135 era stationat la Tuzla! Misiunile la care participa implicau zborul deasupra intinderilor de apa. Chiar si asa, membrii echipajului nu aveau veste de salvare! Un element vital!Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei
Sa vorbim acum despre viteza de reactie. Operatiunile implicau in mod obligatoriu un vas pentru a ajunge la victime! Prima barca pneumatica este lansata pe lac la 30 de minute de la primul apel la 112.
Inainte de tragedie, elicopterul Smurd a fost alimentat cu 400 de litri de carburant pe aeroportul Kogalniceanu! De-aici incep controversele! Sub protectia anonimatului, surse de la aeroportul Kogalniceanu au declarat pentru ziarul Libertatea ca elicopterul Smurd ar fi fost alimentat cu benzina in loc de cherosen.
Cele 4 morti au fost platite cu doua demiteri: seful ISU Constanta si prefectul judetului.Printre atatea probleme, ipoteze si supozitii, un lucru e cert. Sistemul de interventie rapida are probleme. De ce? Ne explica un specialist, un om care a salvat vieti ani la rand! Pana la urmatorul accident nu ne ramane decat sa ne intrebam: Vom reactiona mai rapid data viitoare?