Kanye "nu a vrut să spună ceea ce a spus" despre evrei, spune CEO-ul Adidas

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 20 iun 2024, 05:50

Bjørn Gulden, CEO-ul Adidas, a declarat că nu crede că Kanye West "a vorbit serios" atunci când rapperul a lansat comentarii antisemite anul trecut.

Sursa: Captură YouTube

Bjørn Gulden, CEO-ul Adidas, a declarat că nu crede că Kanye West "a vorbit serios" atunci când rapperul a lansat comentarii antisemite anul trecut.

Bjørn Gulden, CEO-ul Adidas, a declarat că nu crede că Kanye West "a vorbit serios" atunci când rapperul a lansat comentarii antisemite anul trecut.

Într-un interviu recent pentru un podcast, Gulden l-a complimentat pe West, cunoscut și sub numele de Ye, numindu-l "unul dintre cei mai creativi oameni din lume". Gulden a spus că faptul că Ye a făcut declarațiile "nu a fost atât de bun" și a determinat Adidas să rupă contractul și să retragă produsul, făcând referire la sfârșitul liniei sale Yeezy.
Producătorul de îmbrăcăminte sportivă a declarat că "nu tolerează antisemitismul și niciun alt tip de discurs de ură" și a spus că recentele sale comentarii au fost "inacceptabile, pline de ură și periculoase". Adidas a spus că acestea au încălcat "valorile companiei de diversitate și incluziune, respect reciproc și corectitudine".
Adidas are un parteneriat cu West din 2013, când compania a semnat cu marca sa de la rivalul Nike.

În 2016, Adidas și-a extins relația cu rapperul, numindu-l "cel mai important parteneriat creat vreodată între un non-atlet și un brand sportiv".

Bjørn Gulden, CEO-ul Adidas, a declarat că nu crede că Kanye West "a vorbit serios" atunci când rapperul a lansat comentarii antisemite anul trecut.
[Sursa: Captură YouTube]

Ce a spus Kanye?

Dar Adidas a pus "parteneriatul sub revizuire" la începutul lunii octombrie, după ce acesta a purtat în public un tricou "White Lives Matter". Liga Anti-Defăimare cataloghează fraza ca fiind un "slogan al urii" folosit de grupurile de supremație a albilor, inclusiv de Ku Klux Klan.

Recent, Ye a spus: "Pot să spun c*** antisemite și Adidas nu mă poate abandona", în timpul unei tirade împotriva evreilor în cadrul Podcastului Drink Champs.

De asemenea, el a amenințat pe Twitter că "va face Death Con 3 cu evreii".

"Foarte nefericit, pentru că nu cred că a vrut să spună ceea ce a spus și nu cred că este o persoană rea. Doar că așa a părut", a declarat Gulden, care este născut în Norvegia, engleza nefiind prima sa limbă. "Asta a însemnat că am pierdut acea afacere, una dintre cele mai de succes colaborări din istorie... foarte trist".

Adidas a declarat că poziția sa "nu s-a schimbat" și că "încheierea parteneriatului a fost potrivită". Gulden a devenit CEO în noiembrie 2022, la scurt timp după ce parteneriatul cu West s-a încheiat.

West a pornit o tiradă împotriva evreilor într-un alt podcast, spunând că "poate să spună s*** antisemite și Adidas nu mă poate lăsa baltă" și a amenințat că "va merge death con 3 pe evrei" pe contul său X. Comentariile sale au stârnit indignare la nivel mondial și, câteva zile mai târziu, Adidas a pus capăt relației de afaceri de nouă ani cu el.

Înainte de aceste comentarii, Adidas a pus "parteneriatul sub semnul întrebării" după ce a purtat în public un tricou "White Lives Matter". Liga Anti-Defăimare cataloghează fraza ca fiind un "slogan al urii" folosit de grupurile de supremație a albilor, inclusiv de Ku Klux Klan.

Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii

Citește și: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei

Bjørn Gulden, CEO-ul Adidas, a declarat că nu crede că Kanye West "a vorbit serios" atunci când rapperul a lansat comentarii antisemite anul trecut.
[Sursa: Captură YouTube]

Motivati de bani?

Adidas a suferit o lovitură financiară uriașă după desființarea liniei de pantofi Yeezy. Compania a declarat că se așteaptă să piardă venituri de 1,3 miliarde de dolari în acest an, deoarece nu a reușit să vândă hainele și pantofii Yeezy ai designerului.

Cu toate acestea, vânzările puternice de până acum ale stocurilor rămase de la Yeezy o ajută să recupereze o parte din pierderi. Acum se așteaptă să înregistreze o pierdere operațională de 450 de milioane de euro (491 de milioane de dolari) în 2023, un rezultat mult mai bun decât pierderea de 700 de milioane de euro (764 de milioane de dolari) pe care o prognozase în martie.

Adidas a semnat recent un contract de 1,2 miliarde de dolari cu clubul britanic de fotbal Manchester United, în încercarea de a găsi o altă colaborare de succes în urma ieșirii lui West.

Citește și: Neuralink, start-up-ul de implanturi cerebrale al lui Elon Musk, pregătit să înceapă testele pe oameni

Citește și: Ruleta online: ce trebuie să știi despre regina jocurilor de noroc

Citește și: Impozit de 70% pentru veniturile nedeclarate. Cotă specială pentru mașini și locuințe de lux