Luni, 20 iunie, președintele României, Klaus Iohannis, alături de omologii din Polonia și de cei din Letonia, a vorbit despre „Via Carpatia”. Traseul rutier urmează să facă legătura între Marea Baltică și Marea Neagră și, pentru realizarea lui, este nevoie de o „accelerare” pe plan intern.
Klaus Iohannis a explicat modul în care „Via Carpatia” urmează să fie construită, spunând faptul că nu va fi „o autostradă nouă cap-coadă”.
Klaus Iohannis a adăugat că și Ucraina va avea legătură cu noul proiect
„Nu trebuie să ne imaginăm că vom face o autostradă nouă cap-coadă, de la Baltică până la Marea Neagră.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Citeste si: Klaus Iohannis cere tragerea la răspundere a invadatorilor ruși, după vizita efectuată în Irpin și în Kiev
Însă, pentru a avea conexiunea finalizată, evident că este nevoie de mai mult timp. Accelerarea se poate întâmpla în plan național. Și, de exemplu, după ce terminăm aici acest Summit, voi avea o întâlnire cu Premierul și, probabil, și cu miniștrii de resort, pentru a vedea noi, în România, cum putem să accelerăm implementarea acestor proiecte.
În paralel, cu siguranță, vom începe contactele și cu Ucraina, să vedem care dintre aceste proiecte existente – vă amintiți probabil că, în 2018, la București, am început o listă de proiecte de investiții prioritare
Cât costă „Via Carpatia”?
Proiectul „Via Carpatia” se ridică la o investiție de 11 miliarde de euro din partea României, bani ce vor fi utilizați pentru finalizarea celor 600 de km care lipsesc.
Până în acest moment, România a realizat doar 589 de km, aceștia reprezentând doar jumătate din totalul care trebuie efectuat.
„Via Carpatia” este un plan transnațional prin care sunt construite autostrăzi, plan la care au aderat: Ungaria, Slovacia, Polonia și Lituania, alături de Grecia, Bulgaria și România.