Manevrabilitate sportivă, combinată cu o poziție de ședere ridicată- Ford Puma ST va fi pe plac în special șoferilor mai în vârstă, care nu vor să sacrifice plăcerea de a conduce, dar vor să evite contorsionările atunci când se urcă în mașină.
Nimic de-a face cu vechiul Puma
În 1997, Ford a lansat modelul Puma, un coupé sportiv elegant. La sfârșitul anului 2001, liniile de asamblare de la uzina din Köln au fost închise din nou din cauza lipsei cererii.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
O Fiesta XL pe picioroange?
Dar, mai întâi de toate. Cu o lungime de 4,19 metri, Puma este poziționat între Fiesta și Focus. Platforma a fost preluată de la Fiesta, deși Puma este mai lung (+15 cm) și mai înalt (+6 cm) și are o cale de rulare mai largă (+5,8 cm) și o distanta intre axele rotilor mai mare (+10 cm).
Ce face ca versiunea ST să fie specială
În cazul versiunii ST, probabil cizmele de curse. Culoarea exclusivă de lansare "Furious-Green-Metallic" a fost prea îndrăzneață pentru noi, dar am fost fericiți să acceptăm celelalte dotări, cum ar fi jantele din aliaj de 19 inch, inclusiv pneurile Michelin Sport Pilot4 personalizate, evacuarea cu două țevi de eșapament și detaliile optice (prize de aer mai mari, splitter frontal etc.). La interior, se remarcă scaunele sport Recaro, precum și cutia de viteze manuală cu 6 trepte, inclusiv frâna de mână de modă veche sau sistemul audio B&O. Pentru ca scaunul înalt să fie potrivit pentru vânătoare, Puma ST a primit și o nouă suspensie, o direcție mai directă, frâne îmbunătățite și un motor pe benzină turbo cu trei cilindri de 1,5 litri, cu 200 CP și 320 Nm.
Pisicuță obraznică!
Odată ce Puma ST se pune în mișcare, presupusul "șenilat" devine o adevărată mașină sport. Cele 6,7 secunde până la 100 km/h mărturisesc acest lucru, la fel ca și cutia de viteze manuală clară, cunoscută de la Fiesta ST, sau direcția cu 25% mai directă. Cireașa de pe tort este însă suspensia cu amortizare în funcție de frecvență, cu care Puma ST superior este cu greu inferior fratelui său mai mic Fiesta în curbe. Dar poate fi și confortabil și economic: pe lângă "Normal", "Sport" și "Race Track", Puma ST oferă și un mod Eco, o noutate pentru un vehicul de performanță de la Ford.
Merită?
Versiunea ST este disponibilă de la 31.000 Euro. Acest lucru înseamnă că până și Primus este cu "doar" o treime mai scump decât cel mai ieftin Puma cu echiparea de bază "Cool & Connect" și motorul EcoBoost de 1,0 l cu 95 CP. Dar, în schimb, veți obține de două ori mai multă plăcere de a conduce- cel puțin!
Ce ne place
Acesta este modul în care ar trebui să se simtă un SUV sportiv! Șasiul lui Puma ST, oricum calul de bătaie al lui Ford, este deosebit de convingător.
Ce nu ne place atât de mult
Aspectul este o chestiune de gusturi; pe teren alunecos, mașina cu tracțiune față o ia razna la o pornire rapidă la semafor.
Citeste si: Cum sa achizitionezi in mod inteligent o masina rulata?