Aproximativ 300 de oameni au tras sperietura vieții lor, în Teleorman, după ce trenul în care se aflau s-a ciocnit puternic, în toiul nopții, de un marfar. Planul Roșu de intervenție a fost activat și 12 persoane au fost rănite.
Accident feroviar în Teleorman, oameni salvați ca prin minune
Trei vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar câteva mașini, nou-nouțe, au ajuns pe șine.
280 de persoane se aflau în trenul de călători și 350 de mașini noi se aflau în marfar, când, în jurul orei patru dimineața, accidentul s-a produs. Mai mult decât atât, pasagerii au căzut unii peste alții, s-au trezit cu bagajele peste ei și cu cele mai înfricoșătoare momente din ultima perioadă.
Persoanele vătămate au trebuit să mai treacă un hop: ajutorul infim care putea fi oferit la fața locului: „O compresă, mai mult de atât, n-avem ce să vă facem. La spital, dacă doriți”.
Ce a produs accidentul feroviar
Accidentul s-a produs din cauza mecanicului de locomotivă al trenului cu pasageri, care a trecut pe roșu și care, din acest motiv, a intrat în marfar.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Veste bună pentru pensionarele din țară! Care sunt veniturile nepermanente care se vor adăuga la pensie
Pagubele au fost serioase, iar, la fața locului, conform Adrian Dragomir, ISU Teleorman, a fost nevoie de: două echipaje de descarcerare, de o mașină de transport personal și victime multiple.
De asemenea, opt SAJ-uri, șapte SMURD-uri, trei microbuze, o mașină de stingere și două autospeciale de primă intervenție și comandă au ajuns și ele la locul accidentului.
„Da, a existat o tamponare violentă între cele două trenuri. Se vor descărca datele de la cele două locomotive și vom ști cu exactitate dacă s-a produs o frânare de urgență sau cum anume a fost frânat trenul. După producerea accidentului, da, a mai mers o distanţă de nu ştiu exact cât, dar da, a mai mers”, a declarat Laurențiu Dumitru, director general AGIFER.
Pasagerii au ajuns în București, în Gara de Nord, abia după cinci ore, timp în care, Rodrigo Maxim, președintele sindicat CFR, susține că de vină este lipsa de experiență a personalului.
„Mecanicul de locomotivă în astfel de situații ar fi frânat la timp. Nu ințelegem de ce inductorul din cale a frânat și nu a frânat mecanicul inainte rapid. Nu s-a făcut schimbul real de generații și acum avem mecanici neexperimentați”, a precizat acesta, conform observatornews.ro.