Loteria Română și-a schimbat sigla cu o pictogramă ce poate fi descărcată gratuit de pe Shutterstock. Cât a costat noua identitate

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 04 oct 2023, 09:58

Loteria Română și-a schimbat sigla

Sursa: loto.ro

Loteria Română și-a schimbat sigla cu o pictogramă ce poate fi descărcată gratuit de pe un site de poze. Loteria Română ar fi plătit o sumă considerabilă pentru acest redesign.

Loteria Română marchează a 117 aniversare printr-un rebranding anunțat cu mare fast pe site-ul oficial, cu un nou logo care să reprezinte mai bine valorile companiei. 

Loteria Română și-a schimbat sigla

Loteria Română, cu o istorie impresionantă de 117 ani în spate, a decis să marcheze această aniversare printr-un rebranding spectaculos, realizat de agenția Rusu+Borțun. Acest proces a avut ca scop aducerea în prim-plan a valorilor de brand și a evoluției mărcii, semnalând totodată intrarea într-o nouă etapă de modernizare și digitalizare.

Noul design, care include o siglă proaspătă, a fost conceput pentru a sublinia maturitatea și tradiția Loteriei Române, dar și pentru a anunța adaptarea la noile cerințe digitale ale pieței. Cu toate acestea, schimbarea nu a fost fără controverse, iar noua siglă a Loteriei a generat discuții intense pe rețelele sociale și în mediul online.

Noua siglă a Loteriei Române a atras atenția din cauza unei asemănări uluitoare cu o altă imagine: sigla României și scandalul care a înconjurat-o, cu celebrul slogan „Explore the Carpathian garden”.

Concret, designul siglei Loteriei este centrat pe un trifoi cu patru foi, care, cu excepția culorilor, pare să fie aproape identic cu o pictogramă ce poate fi găsită gratuit pe platforma Shutterstock.

Citește și: Rezultate Loto 6 din 49 duminică, 1 octombrie 2023. Numerele extrase astăzi- Joker, Noroc LIVE. Care sunt numerele norocoase de astăzi?

Acest lucru a stârnit nemulțumirea și controversele, în special după ce un antreprenor din București, Robert Preda, a remarcat similitudinea într-o postare pe Facebook. Acesta a identificat sursa pictogramei ca fiind creată

de utilizatorul vectorara din Ucraina și numită „ Creative simple colorful logo design”. Mai mult, s-a dovedit că designul este același cu cel folosit deja de companiile Pllenty din Canada și Drivenergy din Marea Britanie, singura diferență fiind unghiul și ordinea culorilor, scrie Specialarad.ro

Controversele în jurul noii sigle a Loteriei Române pot avea un impact semnificativ asupra imaginii mărcii.

Cea mai importantă întrebare rămâne dacă acest rebranding ar putea submina credibilitatea și reputația Loteriei în ochii publicului.

Cu toate acestea, reprezentanții Loteriei au subliniat că, deși imaginea poate părea similară, logo-ul a fost adaptat pentru a se potrivi valorilor și specificului Loteriei Române.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

Rebranding-ul Loteriei Române continuă să fie subiectul unor discuții aprinse, iar referitor la prețul noului logo, achiziția publică se găsește pe SICAP, unde este afișat și prețul: 250.000 RON (echivalent cu 50.000 euro). 

Ce anunț a făcut Loteria Română?

Odată cu lansarea noii sigle, Loteria Română a anunțat că:

Citește și: Loteria Română a făcut anunțul: Marele premiu la Loto 6/49 a  fost câștigat. Unde s-a jucat biletul norocos și care este valoarea câștigului?

„NOROC PENTRU TOȚI ROMÂNII

Loteria Română are o nouă identitate vizuală pe care o lansează la aniversarea celor 117 ani de activitate și tradiție, pentru a marca noua etapă de modernizare și digitalizare în care se află unul dintre cele mai cunoscute branduri românești.

Noua identitate vizuală a Loteriei Române este construită în jurul sloganului NOROC PENTRU TOȚI ROMÂNII. Loteria Română este a tuturor românilor, o loterie modernă de nivel european.

Noul logo cuprinde elemente care se integrează perfect în noul concept, respectă simbolistica culorilor care definesc atât sentimentul de identitate natională, roșu, galben și albastru cât și verdele specific loteristic.

Trifoiul cu patru foi, simbolul tradițional al norocului, bilele de la extragerile loto, momentul cel mai așteptat de către jucători, precum și doza de speranță și optimism, se metamorfozează într-o nouă identitate vizuală a companiei.

”Noua identitate vizuală definește misiunea noastră pentru prezent și pentru viitor. Identitatea companiei rămâne în strânsă legătură cu valorile societății românești pe care le respectăm și le prețuim. Schimbarea fundamentală prin modernizarea tuturor mijloacelor care ne fac viața mai frumoasă și mai ușoară reprezintă și pentru Loteria Româna o provocare continuă căreia îi răspundem în fiecare zi mulțumită încrederii generațiilor trecute și viitoare.”  , este anuntul făcut de Loteria Română