Vești proaste pentru cei care aduc mașini din străinătate pentru a le vinde în România. Aceștia vor fi obligați să înscrie autoturismele la Registrul Auo Român, pe numele lor, înainte de a le vinde. Modificarea a survenit după ce statul a pierdut peste un miliard de lei în ultimii cinci ani, prin neplata TVA-ului de către cei care vând mașini aduse din alte țări.
Lovitură pentru samsarii care aduc mașini din străinătat. Tebuie să înscrie autoturismele pe numele lor
S-au dus vremurile în care samsarii care aduc autovehicule din străinătate nu mai sunt nevoiți să le înscrie și să plătească TVA la stat, aceștia sunt obligați prin lege să ducă mașinile la RAR. Decizia a fost luată de Guvern, la începutul lunii octombrie.
Pentru ca noile reguli să intre în vigoare, este nevoie de un protocol încheiat între RAR și ANAF.
Dacă până acum cel care vindea mașina cu numere de înmatriculare aduse din străinătate nu era obligat să o înscrie, ci asta îi revenea cumpărătorului, ei bine, nu mai este valabil, de acum înainte acest lucru trebuie făcut chiar de cei care aduc mașina în țară.
”Dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul. În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA”, a declarat Radian Tufă, director general RAR.
După cum se arată într-un sumar, în ultimii cinci ani statul a fost păgubit de 1,4 miliarde de lei din aceste afaceri.
Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
”Nu este pentru unul care aduce o mașină cu platformă, și nu știu ce. E pentru cel care o ia pe firmă, o ia netă și acela trebuie să apară și la RAR. Ăla, automat, la 30.000 de euro, 19%, își ia 6.000 de euro. Și când te duci la înscris numerele, n-o să mai scrie Vasile Gheorghe o ia pentru firma cutare, o să apară firma direct pe brief”, spune
Citeste si: Prețuri mici la carburanți. În ce orașe din România sunt cele mai mici costuri la benzină și motorină?
Noile reguli privind mașinile rulate aduse în România
Pentru ca noile măsuri să intre în vigoare în ceea ce privește mașinile rulate aduse în România, RAR și ANAF trebuie să încheie un protocol.
” Probabil că va fi o oarecare creștere, dar nu este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere de 19%”, a precizat Radian Tufă, director general RAR.
Numai anul trecut, în România au fost vândute 880.000 de maşini second hand, dintre care 380.000 au fost aduse din străinătate.