Mai puține materii pentru elevi: „Nu vrem să ne transformăm copiii în hamali”. Ministrul Educației anunță cum va fi posibil acest lucru

Autor: Diana Ghita

Elevii ar putea avea mai puține discipline

Sursa: Unsplash

Ministrul Educației, Daniel David, susține că sistemul de învățământ din România trebuie să fie adaptat astfel încât să devină un sprijin real pentru elevi, nu o sursă de presiune.

În acest sens,  ministrul Educației a prezentat noile planuri-cadru pentru liceu, subliniind că scopul principal este simplificarea procesului educațional pentru elevi, prin reducerea numărului de discipline.

Ce a spus ministrul Educației despre reducerea numărului de materii

Potrivit lui Daniel David, educația ar trebui să reprezinte o oportunitate atât pentru copii, cât și pentru dezvoltarea țării, iar actualul model necesită îmbunătățiri pentru a răspunde mai bine nevoilor elevilor.

„Nu vrem să ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, discipline peste discipline. Trebuie să asigurăm o educație relevantă, nu doar un volum de informații greu de gestionat. Sper ca această dezbatere să ne aducă mai aproape de un model educațional mai eficient și mai modern”,  a explicat oficialul, în cadrul unei dezbateri naționale pe noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu.

Citește și: Elevii pentru care va fi interzisă participarea la olimpiade. Anunțul făcut de ministrul Educației

Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii

Citește și: Scenariile din 2025 cu privire la voucherele de energie electrică. Cum pot fi ajutate gospodinele din categoriile vulnerabile

Cum va fi posibilă reducerea numărului de discipline pentru elevi

O altă temă abordată de Daniel David vizează impactul educației asupra securității naționale. Oficialul a atras atenția că nivelul actual al învățământului influențează direct viitorul țării, iar schimbările propuse urmăresc să ofere o bază solidă pentru formarea viitoarelor generații.

„Știm cu toții că alfabetizarea științifică este o problemă gravă. Rezultatele la testele PISA și TIMSS ne-au arătat unde suntem la 15 ani, iar ultimele analize privind competențele liceenilor și adulților confirmă un declin.

A fost un moment dificil să afirm acest lucru, dar educația în forma actuală este un risc de securitate națională”, a mai spus ministrul Educației. 

În ceea ce privește planurile-cadru prezentate, ministrul a precizat că acestea nu sunt definitive, ci reprezintă o variantă deschisă discuțiilor. Dialogul dintre profesori, elevi și părinți este considerat esențial pentru conturarea unui sistem educațional care să răspundă așteptărilor tuturor celor implicați.

Citește și: La ce materii nu vor mai primi elevii note. Sorin Cîmpeanu a făcut noi precizări despre ceea ce îi așteaptă

„Am încercat să găsim un echilibru între științe, identitate națională, abilități pentru viață și religie. Este un proces complicat, dar suntem deschiși la noi propuneri.  Nu numărul de ore este problema, ci modelul de învățare.

Dați-mi modele care funcționează și ajustăm orele în consecință. Nu vrem doar critici, ci propuneri concrete care să ducă la o educație mai eficientă și adaptată realității”,  a adăugat Daniel David.