După o pauză de doi ani de la Corona, Formula 1 se întoarce în Japonia. Pilotul Red Bull, Max Verstappen, are șansa de a câștiga campionatul în propriile mâini de data aceasta. Max Verstappen vine în Japonia cu multă frustrare. Cursa sa dezastruoasă de pe locul șapte din Singapore l-a enervat pe starul Red Bull, care a ratat astfel prima sa șansă la titlul mondial în Asia. Acum se întoarce pe o pistă unde pilotul de 25 de ani nu a mai câștigat niciodată.
Dacă olandezul va câștiga duminică pe circuitul tradițional și va stabili cel mai rapid tur de cursă, va fi campion pentru a doua oară. În general, Verstappen își va asigura titlul în etapa a 15-a a sezonului dacă va obține cu opt puncte mai mult decât Charles Leclerc, ocupantul locului doi, și cu șase puncte mai mult decât coechipierul său Sergio Perez. Apoi, dominatorul ar avea un avans total de 112 puncte.
Leclerc ar putea doar să egaleze la puncte la această valoare, dar asta nu i-ar folosi la mare lucru, deoarece Verstappen ar rămâne în frunte chiar și în acest caz datorită numărului mai mare de victorii din acest sezon. Chiar dacă Verstappen nu va câștiga, poate deveni din nou campion mondial dacă rivalii săi sunt suficient de în urmă.Ce au de câștigat piloții germani?În calitate de cvadruplu câștigător al unei curse, Sebastian Vettel este un expert pentru Suzuka; doar în Singapore a câștigat Hessianul mai des. Aflat pe locul opt, în vârstă de 35 de ani tocmai a marcat din nou puncte pentru Campionatul Mondial în Singapore, cu puțin timp înainte de retragere, iar acesta ar trebui să fie obiectivul și în Japonia. La ultimul eveniment de până acum din 2019, Heppenheimer a concurat în pole position cu Ferrari-ul său și a terminat pe locul doi."Întotdeauna mi-a plăcut circuitul, se remarcă", a declarat Vettel.
El a adăugat: "Atmosfera și atenția pe care o primește sportul aici sunt nebunești." Va fi o premieră pentru Mick Schumacher la Haas. În trecut, tânărul de 23 de ani l-a însoțit pe tatăl său, Michael, la Suzuka, dar aceasta este prima dată când va conduce singur pe circuit- și speră să plouă. "Mașina noastră funcționează de obicei cel mai bine pe ploaie", a declarat Schumacher. În lupta pentru un nou contract în Formula 1, lui Mick Schumacher i se cere în continuare răbdare.
Citește și: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?
Circuit incitant, fani euforici
Circuitul de aproape șase kilometri din prefectura Mie de pe insula principală a Japoniei, Honshu, este considerat unul dintre cele mai dificile și mai populare printre piloți. Cinci curbe de mare viteză chiar în primul sector cer totul de la om și mașină, și chiar și după aceea nu prea mai este liniște. Traseul, care a fost construit de Honda în 1962, are forma unui opt, iar piloții traversează un pod o dată pe tur. Șeful de echipă Günther Steiner, de la echipa americană Haas, așteaptă și el cu mare nerăbdare acest weekend de curse. "Este o pistă de curse foarte mișto, iar fanii sunt foarte pasionați", a spus Tirolerul de Sud. Aproape niciun pilot nu părăsește Japonia fără ceva făcut în casă, felicitări sau jucării de pluș.Ore întregi, politicosii fani japonezi ai Formulei 1 așteaptă în fața intrărilor și ieșirilor sau la hoteluri pentru a-și vedea eroii în direct, pentru a face o fotografie sau pur și simplu pentru a înmâna un mic cadou. După doi ani fără Marele Premiu, dorința este deosebit de puternică. De asemenea, piloții așteaptă cu nerăbdare un circuit care le promite multora dintre ei distracție și o provocare specială.Revizuirea bugetului abia luniPublicarea unui raport de expertiză privind revizuirea plafonului de costuri în Formula 1, care durează de luni de zile, continuă să fie un subiect dominant. A depășit Red Bull plafonul bugetar introdus în 2021? În acest caz, Max Verstappen ar putea chiar să-și piardă titlul de campion mondial. De fapt, raportul ar fi trebuit să fie publicat miercurea aceasta. Acum urmează să fie prezentat lunea viitoare. "Analiza datelor financiare transmise este un proces lung și complex care este încă în curs de desfășurare", a declarat un purtător de cuvânt al FIA.
Citeste si: Formula 1- Se confruntă Red Bull cu un cutremur bugetar?
Citeste si: Optimism pentru Verstappen, povară pentru Schumacher