Șoferii pot afla de defecțiuni cu ajutorul martorilor luminoși de culoare portocalie, sau roșie, dacă sunt probleme foarte grave. Iată ce semnifică martorii din bordul Daciei și când trebuie să te îngrijorezi.
Ce trebuie să știi despre martorii din bordul unui autoturism Dacia
Martorul tip zigzag este specific autoturismelor Dacia și Renault. De obicei, acest semnal a creat confuzie pentru șoferii care au o mașină autohtonă precum Dacia Duster, Logan sau Sandero.
Cei mai importanți martori la care trebuie să fie șoferii atenți sunt:
- martorul de avertizare al sistemului de frânare/ lichid de frână
- martorul de motor
- servodirecția
- supraîncălzirea motorului
- martor ulei motor
- martor ABS
- martor pentru monitorizarea presiunii în anvelope
- martor de avertizare pentru încărcarea bateriei.
Martorii de bord se încadrează în trei categorii, astfel că fiecare are propria culoare și reprezintă ceva. Martorii de culoare roșie reprezintă o problemă tehnică gravă sau una de siguranță care trebuie să fie rezolvată cât mai rapid, în caz contrar, mașina poate suferi probleme grave și poate fi afectat inclusiv motorul.
Martorii de culoare galbenă sau portocalie indică o problemă ce necesită o verificare amănunțită.
Unele probleme se rezolvă de la sine, altele pot fi rezolvate de șofer, dar cel mai indicat este să cereți ajutorul unui mecanic auto, care este specializat în așa ceva.Citește și: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul
Citeste si: Unde se găsesc seriile de șasiu la Dacia Logan. FOTO
Martorii de culoare verde sau albastră au rol de informare. Aceștia indică ori o portieră deschisă, ori luminile de avarie pornite, ori luminile de întâlnire aprinse, și altele.
Ce este martorul zigzag și ce defecțiune reprezintă acesta
Martorul de tip zigzag arată ca un dreptunghi cu o linie frântă la interior, asemănătoare cu niște munți.
Dacă martorul este aprins și are culoarea roșie și are și un semnal sonor, înseamnă că problema este destul de gravă și trebuie să opriți mașina imediat. Dacă nu puteți afla de unde vine problema, apelați la un reprezentant Dacia pentru a vă ajuta sau solicitați o platformă să vă tracteze mașina până la cea mai apropiată reprezentanţă Dacia.
Mecanicii auto vor detecta problema voastră şi vor găsi o rezolvare.Dacă martorul este aprins și are culoarea portocalie, dar se aprind și alți martori, este posibil să fie o problemă la instalația electrică sau poate sunt probleme electronice. Nu este nevoie să opriți motorul, dar va trebui să duceți mașina la un mecanic auto autorizat în cadrul reprezentanței Dacia.
1.
Lumini de ceață față aprinse- nu uita să le oprești atunci când ieși din zona cu ceață, pentru a nu-i deranja pe ceilalți șoferi, mai ales dacă e noapte
2. Probleme la servodirecție- treci cât mai repede pe la service, pentru că e posibil să rămâi fără servodirecție
3. Lumini de ceață spate aprinse- nu uita să le oprești atunci când ieși din zona cu ceață, pentru a nu-i deranja pe ceilalți șoferi, mai ales dacă e noapte
4. Nivelul lichidului de parbriz este scăzut- dacă ai de făcut un drum lung, asigură-te că vei completa lichidul de parbriz, altfel vei avea vizibilitatea redusă
5. Plăcuțe de frână uzate- dacă ai început să auzi de curând un scârțâit și s-a aprins acest martor de bord, e important să știi că e timpul să îți schimbi plăcuțele de frână.
6. Pilot automat activat- vei circula cu viteza pe care o preferi, până la prima comandă de frânare sau accelerare
7. Direcția semnalizării
8. Probleme la senzorul de lumină
9. Modul de iarnă
10. Indicator pentru informațiile computerului de bord
11. Bujii/Avertizare preîncalzire diesel
12. Avertizare de temperaturi scăzute
13. Probleme la sistemul de pornire al mașinii
14. Cheia nu se afla în mașină
15. Bateria cheii este slabă- ar trebui să o schimbi cât mai repede, dacă vrei să mai poți porni motorul
16. Avertizare cu privire la distanța față de un alt vehicul- ești prea aproape de un alt participant la trafic
17. Apăsați pedala de ambreiaj
18. Apăsați pedala de frână
19. Volan blocat
20. Faza lungă pornită- la apropierea de un alt vehicul, folosește doar faza scurtă
21. Presiune scăzută în pneuri- oprește la o vulcanizare și regleaz-o, conform indicațiilor din cartea mașinii
22. Lumini de întâlnire sau poziții aprinse
23. Bec ars
24. Avertizare cu privire la luminile de frână- șoferii care circulă în spatele tău nu vor observa când frânezi
25. Avertizare filtru de particule- cel mai probabil, ar trebui să îl cureți
26. Probleme la sistemul de tractare
27. Probleme la suspensia pneumatică
28. Avertizare privind părăsirea benzii de mers
29. Probleme la catalizator
30. Centura de siguranță nu este cuplată- pentru călătorii în siguranță, ar trebui să porți centura
31. Frâna de parcare este cuplată
32. Probleme la baterie sau alternator- e necesară o înlocuire a bateriei
33. Sistem de asistență la parcare pornit- te vei putea ajuta de el pentru a parca în siguranță
34. Anunță că este necesar să efectuați o vizită la service
35. Faruri adaptive
36. Controlul înclinării farurilor
37. Avertizare privind eleronul
38. Avertizare cu privire la plafonul decapotabil
39. Probleme la airbag-uri- nu ar trebui să continui călătoria
40. Frâna de mână cuplată- nu uita să cobori maneta atunci când pleci de pe loc
41. Apă în filtrul de combustibil
42. Airbag dezactivat- nu ar trebui să continui călătoria
43. Problemă mecanică
44. Indicator faza scurtă
45. Filtrul de aer necesită înlocuirea
46. Mod Eco activat
47. Sistem de asistență la coborârea pantelor
48. Probleme la temperatura motorului
49. Avertizare privind ABS-ul
50. Avertizare filtru de carburant
51. Portieră deschisă
52. Capotă deschisă
53. Nivel scăzut al combustibilului din rezervor- alimentează cât mai repede
54. Probleme la cutia de viteze automată
55. Limitator de viteză activat
56. Probleme la amortizoare
57. Presiune scăzută a uleiului
58. Degivrare parbriz
59. Portbagaj deschis
60. Sistem de control al stabilității oprit
61. Senzor de ploaie
62. Probleme la motor sau la emisii
63. Degivrare lunetă
64. Modul automat pentru ștergatoarele de parbriz activat