"Totul a decurs initial bine, dar a aparut o zona cu ceata, avionul a givrat, a pierdut in inaltime, a pierdut un motor si a cazut. A durat ceva pana am fost gasiti", a spus el.
Radu Zamfir a adaugat ca Adrian Iovan a ramas prins intre fiarele avionului si ca l-a rugat sa il scoata de acolo.
"Domnul Iovan era prins intre fiarele avionului, am incercat sa il scot.
El a mai spus ca nu are nimic de reprosat celor care au fost implicati in aceasta operatiune de salvare.
Toata lumea şi-a dat silinta sa faca ce s-a putut. Am sunat la 112, apoi am fost sunat de altii implicati în operatiunea de salvare, am încercat sa transmit coordonatele.
E OFICIAL: Iata cauza mortii pilotului Adrian Iovan
UPDATE 14:50- Pilotul Adrian Iovan a murit in urma unui soc traumatic, combinat cu un soc hipotermic, iar in cazul studentei decesul a fost cauzat de soc hipotermic, combinat cu tulburari de respiratie, a declarat seful Serviciului de Medicina Legala Alba, Gheorghe Vieru.
MARTURII SOCANTE de la locul tragediei: "Avionul era RUPT in foarte multe bucati"
UPDATE 13:20- Unul dintre membrii Transylania Offroad Club, Marius Pop, care a
ULTIMUL DIALOG dintre Adrian Iovan si turnul de control inainte de prabusire. Asculta INREGISTRAREA
UPDATE 11:40- publika.md a intrat in posesia ultimei inregistrari audio purtate intre pilotul Adrian Iovan si turnul de control de la Sibiu, chiar inainte de catastrofa aviatica din Muntii Apuseni ce a avut loc aseara.
Potrivit inregistrarii, ultimele persoane care l-au auzit in viata pe pilotul Adrian Iovan au fost controlorii de trafic aerian ai turnului de control din Sibiu. Acestia i-au dat acordul pilotului de a traversa zona si i-au furnizat informatiile despre starea vremii. Din acestea, reiese ca vizibilitatea era redusa la aproximativ un kilometru din cauza cetii dense.
Ascultati AICI inregistrarea.
PRIMELE IMAGINI cu avionul care a aterizat fortat in Muntii Apuseni
UPDATE 11:15- Primele imagini de la locul accidentului de avion din Muntii Apuseni au fost realizate
Fotografiile au fost realizate de Marius Pop.
Vedeti mai multe imagini aici.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
De ce nu a fost avionul localizat mai repede de serviciile speciale? Iata ce spune
STS
Locul producerii accidentului aviatic din Muntii Apuseni a fost stabilit pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, informeaza STS.
"Localizarea locului evenimentului in Sistemul 112, s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta si a fost pusa la dispozitia institutiilor care au participat la operatiunea de cautare si salvare", se arata intr-un comunicat transmis de Biroul de presa al
Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).
Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat, marti dimineata, intrebat despre dificultatile de localizare a avionului prabusit in Apuseni, ca raspunsul poate fi gasit la STS Cluj.
"Raspunsul il gasiti la STS, in speta la STS Cluj. Bineinteles ca era si mai bine daca se putea face o localizare la metru sau la suta de metri", a spus Stroe.
Intrebat de ce nu a fost trimisa in misiune aeronava SMURD, el a spus ca aceasta este "pentru salvare de oameni, nu pentru alte activitati".
"Deocamdata nu am ce reprosa, nu am vazut elementele", a spus Stroe, raspunzând intrebarilor jurnalistilor privind operatiunile de interventie in cazul aeronavei prabusite.
Pilotul Adrian Iovan si o studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti si-au pierdut viata dupa ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul caruia se afla un echipaj medical, a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. Unul dintre medicii din aeronava a reusi sa sune la 112, la ora 16.16, anuntând incidentul.
Sursa: Mediafax.