Un proiect legislativ aduce în atenția autorităților o nouă taxă pentru mașinile vechi, ceea ce va duce la o scumpire a mașinilor SH. Această taxă nu va mai fi bazată pe capacitatea cilindrică, ci și de gradul de poluare al mașinii.
Mașinile SH se vor scumpi
Proiectul legislativ adus în atenția autorităților prevede o taxă suplimentară pentru proprietarii de mașini vechi. Acești proprietari vor fi nevoiți să plătească o taxă suplimentară, în funcție de nivelul emisiilor de poluare ale vehiculului.
Șoferii mașinilor SH din România vor fi nevoiți să plătească și o taxă suplimentară aplicată la momentul înmatriculării autovehiculelor vechi. După înmatriculare, taxa de poluare o să fie integrată în impozitul anual. Valoarea totală a taxei de poluare va fi calculată diferit față de până acum, astfel se va lua în considerare atât capacitatea cilindrică, cât și gradul de poluare al mașinii.
Citește și: Ce mașini vor fi interzise în marile orașe ale României până vara viitoare. Măsura drastică luată de Guvern
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Există și în prezent o taxă de poluare pe care trebuie să o plătească proprietarii mașinilor mai vechi de 20 de ani, însă aceasta este cuprinsă între 160 și 170 de lei. Noile reglementări propuse de proiectul legislativ vor crește considerabil taxele de poluare, ajungând între 350 și 400 de euro pe an. Acest nou sistem de taxare al mașinilor vechi ar putea să intre în vigoare începând cu anul 2026.
Peste 80% dintre vehiculele din România au peste 10 ani
Datele arată că România se află pe al treilea loc în topul european al vechimii parcurilor auto, peste 80% dintre vehiculele din România având o vechime de peste 10 ani. Mai mult te atât, o treime dintre cele 80% de vehicule au o vechime de peste 20 de ani. Pe parcursul anului 2024 au fost înmatriculate aproximativ 300.000 de mașini second-hand în țara noastră, însă sistemul de impozitare din prezent nu ține evidența nivelul de poluare al vehiculului.
Noua taxă de poluare are ca scop principal încurajarea vehiculelor noi, cu emisii de dioxid de carbon cât mai reduse. Mai mult de atât, proiectul legislativ dorește să descurajeze importurile de mașini poluante, nu prin interzicerea acestora, ci prin introducerea taxelor suplimentare pe care șoferii vor fi nevoiți să le plătească, potrivit financiarul.ro .