În cinci ani, 40% dintre marile organizații din întreaga lume vor folosi o combinație de Web3, cloud AR și gemeni digitali în proiecte metaversale care au ca scop creșterea veniturilor, a prezis luni firma de cercetare și consultanță Gartner în cadrul simpozionului său IT din Orlando, Florida.
Predicția Gartner referitoare la metaverse a făcut parte dintr-o listă de 10 tendințe tehnologice strategice publicate în cadrul evenimentului.
Firma consideră că un metavers este un "spațiu comun virtual 3D colectiv, creat prin convergența realității fizice și digitale îmbunătățite virtual". Acesta este persistent și oferă experiențe imersive îmbunătățite, a adăugat aceasta.
Un metavers complet va fi independent de dispozitive și nu va fi deținut de un singur furnizor, a continuat Gartner, și va avea o economie virtuală activată de monedele digitale și de jetoane nefungibile (NFT).
Predicția Gartner a ridicat semne de întrebare în rândul unor analiști. "Este un pic cam agresivă", a observat Mark N. Vena, președinte și analist principal la SmartTech Research din San Jose, California.
"Principalul vânt potrivnic metaversului în mediul de afaceri este sosirea unor aplicații metaversale autentice care vor avea un apel larg la conturile întreprinderilor", a spus el. "O parte din acestea există- și vor continua să apară- în domenii operaționale precum gestionarea stocurilor, logistică și alte domenii verticale, dar până la sosirea unei aplicații metaverse, sau a unor aplicații, care să crească
productivitatea, cred că 40% este o exagerare", a adăugat Vena.Metaverse sau metaversuri?
Ross Rubin, analistul principal al Reticle Research, o firmă de consultanță în domeniul tehnologiei de consum din New York, vede, de asemenea, unele provocări care ar putea împiedica răspândirea metaversului în întreprinderi. "La un nivel de bază, avem nevoie de îmbunătățiri în ceea ce privește dimensiunea dispozitivelor și eficiența energetică și de aplicații mai largi decât cele din domeniul producției, ingineriei și al altor aplicații industriale pe care le vedem în prezent", a explicat el.
"Totuși, dincolo de aceste îmbunătățiri legate de AR, există întrebări deschise cu privire la faptul dacă metaversul va evolua ca o platformă unică, accesibilă pe scară largă, precum web-ul, sau dacă companiile își vor construi în mare parte propriile aplicații, așa cum fac astăzi cu tehnologia cloud", a continuat el. "Cu toate acestea", a adăugat Rubin, "începem să vedem o serie de standarde încurajatoare în acest domeniu, cum ar fi Metaverse Standards Forum."Meta, proprietarul Facebook, ar putea, de asemenea, să contribuie la problemele de tracțiune ale metaversului, a susținut Rob Enderle, președinte și analist principal la Enderle Group, o firmă de servicii de consultanță din Bend, Ore.
"Eforturile Facebook sunt atât de proaste încât pun un nor deasupra întregului segment și, în mod ironic, ei sunt cel mai mare investitor în el", a declarat el.
Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta
"Facebook pune efectiv un semn mare deasupra segmentului, implicând că este fals", a adăugat el, "chiar dacă eforturile Nvidia funcționează mult mai bine și sunt bine implementate de firme precum BMW, arătând potențialul pe care Facebook pare să-l distrugă în acest moment".
Este nevoie de răbdare
Nerăbdarea ar putea juca, de asemenea, un rol în persistența metaversului unei companii, a remarcat Quynh Mai, CEO al Qulture, o agenție de marketing digital din New York.
"Pe măsură ce mărcile intră în metavers, acestea se descurajează adesea la sosire, fără să realizeze că este încă o platformă incipientă, dar care evoluează", a declarat ea pentru TechNewsWorld. "Ele nu văd o cantitate masivă de utilizatori în metaversuri precum Decentraland sau The Sandbox, iar apoi se retrag".
"Perseverența este importantă, deoarece tehnologia care conduce Web3 evoluează rapid, cu o activitate a dezvoltatorilor care crește exponențial, așa că este important ca mărcile să experimenteze acum, astfel încât să își poată scala proiectele Web3 în paralel cu evoluția acesteia", a mai spus ea.
"Având în vedere recesiunea iminentă din SUA și avertismentele economice ale FMI, multe mărci se retrag din Web3 și se concentrează asupra problemelor pe termen scurt", a continuat ea. "Cu toate acestea, la fel ca în timpul Web 1.0 și Web 2.0, mărcile care nu inovează vor rămâne în urmă."
"Adoptarea Web3 va fi alimentată de Generația Z, care reprezintă 25% din populația lumii, astfel încât mărcile care nu păstrează cursul nu vor prospera sau nu se vor conecta cu această cohortă în 2027", a adăugat Mai.
Citeste si: Dolarul puternic creează dificultăți pentru întreprinderile americane!
Citeste si: META o ia la vale…Ce se intampla cu Mark Zuckerberg si planul lui?
Citeste si: Turcia considera reglementarea crypto! Afla ce se intampla