Microsoft trezește lumea încă o dată cu ChatGPT Bing plus Browser!

Autor: Bogdan Frațilă

Săptămâna trecută, Microsoft a anunțat că introduce ChatGPT în motorul de căutare Bing și că acesta va funcționa numai prin intermediul noului său browser Edge.

Sursa: PixaBay

Săptămâna trecută, Microsoft a anunțat că introduce ChatGPT în motorul de căutare Bing și că acesta va funcționa numai prin intermediul noului său browser Edge.

Săptămâna trecută, Microsoft a anunțat că introduce ChatGPT în motorul de căutare Bing și că acesta va funcționa numai prin intermediul noului său browser Edge.
Inteligența artificială în general, și inteligența artificială generativă în special, schimbă regulile jocului, deoarece este capabilă nu numai să facă mai mult pentru dumneavoastră, dar poate fi făcută să interacționeze cu dumneavoastră ca și cum ar fi o persoană. Acesta este un avantaj uriaș, iar Google a fost prins în mod clar dormind.

În mod ironic, aceasta a fost, de obicei, problema Microsoft.
Interfața grafică a utilizatorului (GUI) a venit de la Apple, iar Microsoft a recuperat din urmă. Serverul a venit de la Unix (mai ales de la Sun Microsystems), iar Microsoft a recuperat. Browser-ul a venit de la Netscape, iar Microsoft a recuperat. Istoria Microsoft este presărată cu veniri din urmă pentru a lua piața de la cel care a fost primul, depășindu-l în execuție.
De data aceasta, Microsoft este primul care a dus inteligența artificială generativă la scară largă, iar mișcarea sa agresivă a speriat, pe bună dreptate, Alphabet (Google), care pare să intre în panică.
Cu această singură mișcare, Microsoft are potențialul de a lua traficul de căutare de la Google și de a repeta succesele din trecut împotriva Apple, Sun Microsystems și Netscape. Acest lucru seamănă cu eforturile mai reușite ale Microsoft-ului de dinainte de Steve Ballmer, care părea mult mai dispus să facă tot ce este necesar pentru a câștiga.

Avantajul inteligenței artificiale generative

În modul de căutare, înseamnă că puteți descrie complet ceea ce doriți, mai degrabă decât să încercați să vă prefaceți că știți logică booleană.
De exemplu, am întrebat noul Bing: "Care este filmul lui James Bond care are cele mai multe gadgeturi și este cel mai distractiv de urmărit?", iar serviciul mi-a recomandat "Thunderball", care are gadgetul Bond cel mai bine clasat și se află, de asemenea, pe locul șase în topul popularității.


Dacă introduceți aceeași interogare în Google, veți obține doar articole care clasifică filmele Bond. În Google, ar trebui să vă petreceți timpul punând întrebări suplimentare pentru a ajunge la același răspuns. Poate.
Cu chat-ul activat (în prezent, chat-ul este doar pe bază de invitație, deoarece avem tendința de a încerca să facem aplicațiile de chat să spună lucruri care ar face Microsoft de rușine și apoi să raportăm cu bucurie ceea ce am făcut pe rețelele sociale), puteți avea o conversație cu instrumentul pentru a vă rafina rezultatele și pentru a vă ajuta să le redactați dacă doriți să
mergeți și mai departe.
Cred cu tărie că, odată ce vă veți simți confortabil să vorbiți cu un computer, așa cum am abandonat interfețele de tip "linie de comandă" în favoarea interfețelor GUI, vom abandona interogările logice booleene în favoarea interfețelor în limbaj simplu și probabil că, în cele din urmă, fie vom combina, fie vom înlocui interfețele GUI cu interfețe vocale.

Citește și: Greutate si inaltime copii in functie de varsta

Citește și: Bogdan și Gagea, discuție în grădina casei. Motivul pentru care Gagea nu a putut merge spre o altă fată. „Adevărul o să iasă la suprafață!”

De ce Google poate fi in pericol?

Problema pentru Google este dublă. În primul rând, se pare că a făcut aceeași greșeală cu căutarea pe care Microsoft a făcut-o cu browserul său IE, tratându-l ca pe o vacă de muls care nu necesită investiții. Cea de-a doua mare problemă a Google este faptul că costul de trecere de la Google la Bing este aproape inexistent. Dacă un număr suficient de oameni trec de la Google la Bing, Google este terminat, deoarece nu există un mecanism solid pentru a recupera utilizatorii, cu excepția cazului în care poate egala Microsoft înainte de formarea obiceiurilor.
Acest lucru înseamnă că Google trebuie să aibă o soluție comparabilă pe piață suficient de repede pentru a opri migrația către platforma mai avansată a Microsoft. În timp ce Google este în mod clar în panică, nu este nici pe departe unde trebuie să fie. Spre deosebire de Microsoft, care își face majoritatea banilor din lucruri pe care le vinde sau le închiriază, în loc de venituri din publicitate, veniturile Google sunt strâns legate de căutare. Dacă și-ar pierde cvasi-monopolul, ar fi dureros. Ar durea foarte mult.
Google este un furnizor bine stabilit, ceea ce înseamnă că are avantajul terenului propriu în această luptă, dar cu costuri de schimbare scăzute și chiar și cu câteva săptămâni de utilizare, ar putea pierde o mare parte din baza sa instalată. Având în vedere cât de ușor este să încerci Bing, capacitatea de a împiedica utilizatorii să schimbe înainte de a oferi (nu doar de a anunța) o capacitate similară este foarte slabă.

Citește și: "Părintele internetului" contra investirii în inteligența artificială?

Citește și: Ce este ChatGPT? Acest robot poate face lucruri incredibile in 2023!

Citește și: Noul AI de la Microsoft poate simula vocea oricui dintr-o mostră de 3 secunde!