Ministrul Educației a spus dacă se închid sau nu școlile din România: "Este o problemă de viitor"

Author: Marina Ionescu

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, într-un interviu, că trecerea la învățământ online trebuie evitată.

Sorin Cîmpeanu a declarat că școala online trebuie evitată, pentru că în perioada pandemiei a fost un adevărat dezastru. Ministrul a mai adăugat că și pentru țările cele mai pregătite din acest punct de vedere a fost un dezastru.

Citeste si: Ce se întâmplă cu unitățile de învățământ în care mai mulți profesori se infectează cu COVID-19 "Ne confruntăm cu o avalanșă de îmbolnăviri ale cadrelor didactice"

Se închid sau nu școlile din România?

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţa, vineri, că 163 unităţi de învăţământ şi 4.757 de clase sau grupe funcţionează în sistem online în București. La nivel naţional, 32.100 de copii şi 8.290 angajaţi sunt confirmaţi cu coronavirus.

“Școlile rămân deschise pentru că trebuie să rămână deschise, pentru că niciunde în Europa nu se mai închid. Sunt state care nici prea le-au avut închise și bine au făcut.

Este o problemă de viitor al acestei națiuni. Este o problemă de echilibru între risc și beneficiu. Beneficiul școlilor deschise este incomensurabil. Acum sunt 3.576 clase online, adică puțin peste 2%”
, a precizat acesta.

Citeste si: Se închid din ce în ce mai multe școli în România! Sorin Cîmpeanu: „Este o mare problemă faptul că mulţi profesori sunt infectaţi”

Întrebat ce așteptări are de la acest an școlar, Sorin Cîmpeanu a spus: "Să putem să îl încheiem în normalitate deplină, să putem să susținem examenele naționale fără probleme, să putem

să eliminăm școala online pentru că a fost un adevărat dezastru pentru școala românească. A fost un dezastru inclusiv pentru statele care s-au considerat a fi cele mai pregătite. 

La reuniunea miniștrilor în educație, unde în unanimitate concluzia a fost că predarea online a fost o alternativă la a închide școlile definitiv. În orice sistem de educație e recunoscută pierdea pe care predarea online a generat-o. 

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

Îmi doresc cât mai multă școală cu predare fizică. Și așa una dintre cele mai mici consecințe este deformarea gravă a rezultatelor evaluării online. Ați văzut: 53% [n. red. dintre elevi] cu media peste 8.50.  

Îmi doresc ca măcar examenele să se desfășoare complet inclusiv cu probele de competențe, pentru a vedea cât am pierdut.

Dacă nu vedem cât de mult am pierdut, nu putem lua deciziile corecte pentru a recupera aceste pierderi."

Școli închis în Bucureşti 

Luni, încă două şcoli s-au închis în Bucureşti. În acest context, CMBSU a constatat suspendarea cursurilor cu prezența fizică, pentru Școala Gimnazială Barbu Delavrancea – Str. Matei Basarab nr. 28-30, sector 3, pentru perioada 04.02-10.02.2022.

Totodată, Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă a dispus suspendarea cursurilor cu prezența fizică, pentru Școala Gimnazială Nr.

280 – Str. Serg. Gh. Donici nr. 4A, sector 5, pentru perioada 07.02 – 09.02.2022.

Școlile din municipiul Giurgiu rămân deschise marţi, deoarece reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au fost anunţaţi că se va asigura încălzirea

Primarul municipiului Giurgiu, Adrian Anghelescu, anunţase că administraţia locală nu are fonduri pentru a plăti în avans facturile la gazul necesar încălzirii şcolilor.

Într-o scrisoare deschisă postată pe Facebook şi adresată Guvernului, Ministerului Finanţelor şi parlamentarilor PNL şi PSD, primarul municipiului Giurgiu, Adrian Anghelescu, anunţa că nu mai poate plăti agentul termic după ziua de marţi şi că, din lipsa banilor, livrarea agentului termic se va face de către furnizor doar către Spitalul Judeţean şi instituţii sociale. Primarul explica faptul că, în 2021, a plătit 5,5 milioane de lei pentru subvenţia la încălzire pentru tot sezonul rece, iar acum deja a alocat 16 milioane de lei pentru doar 2 luni.

În municipiul Giurgiu funcţionează 6 licee cu 4.079 elevi, 7 şcoli gimnaziale cu 4.058 elevi, 8 grădiniţe cu 1.239 preşcolari şi o şcoală postliceală sanitară publică, acestea având mai multe structuri, ceea ce presupune existenţa mai multor imobile în care se desfăşoară cursurile.