Ministrul Educației, despre ”dezastrul” din învățământul online: ”N-avem nici conectivitate, nici echipamente şi nici toţi profesorii formaţi pentru online” La ce soluție s-a gândit Sorin Cîmpeanu

Author: Madalina Maftei
Actualizat: 14 oct 2021, 10:51

Dezastrul din invatamantul online

Sursa: PixaBay

Sorin Cîmpeanu, ministrul interimar al educației, este de părere că predarea în sistem online din România este un ”dezastru”, deoarece nu toți elevii dispun de conexiune la Internet și de dispozitive.

Ministrul Educației se arată complet nemulțumit de condițiile în care elevii sunt nevoiți să studieze în sistem online. Acesta  a mai subliniat că în acest moment sistemul de învățământ nu are"nici conţinut digital şi nici n-avem toţi profesorii formaţi pentru învăţământul online". 

Sorin Cîmpeanu, despre ”dezastrul” din învățământul online 

Ministrul interimar al Educației desființează școala online, chiar el a mărturisit că a avut probleme cu conexiunea la Internet, dar ce să mai spună despre elevii care sunt obligați să facă școala online din cauza pandemiei de coronavirus.

”Am avut în ultimul timp mai multe videoconferinţe de la Minister, de la Guvern în care eu am avut probleme cu conectivitate. Îmi place să cred că aceia care spun că învăţământul online este varianta fericită, nu au problemele pe care le-am întâmpinat eu din perspectiva conectivităţii”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Citeste si: Mai multe școli din Capitală își suspendă cursurile cu prezență fizică din cauza infectărilor cu COVID. Lista unităților de învățământ care își închid porțile

Sorin Cîmpeanu nu se declară un susținător al învățământului online, pe motiv că nu există conectivitate generalizată la nivel înalt, echipamentele adecvate pentru toți copiii lipsec cu desăvârșire, nu există platforme de evaluare, nici conținut digital, iar profesorii nu sunt formați nici pe departe pentru acest sistem de învățământ.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei

Ministrul Educației a precizat că există în școli numeroși copii care s-au infectat cu Covid-19 și a dat detalii despre soluțiile la care au recurs unitățile de învățământ.

”Un număr de 347 de şcoli au solicitat trecerea în online pe baza art. 32 care înseamnă o lipsă de resurse, din cauza infectării unui număr mare de profesori care nu mai pot asigura predarea online, coroborat cu rata de infectare mare din localităţile respective.

Celălalt articol prevede trecerea în online pe baza infectărilor dintr-o anumită şcoală. În total, sunt 347 de şcoli care au trecut în online. Din cele 347, 110 de şcoli sunt din Bucureşti. De asemenea, mai sunt încă 85 de şcoli care au trecut în online pe baza depăşirii a jumătate a numărului de clase cu activitate suspendată”, a

mai declarat ministrul interimar al Educației.

Citeste si: Se închid toate școlile din Ilfov, după ce incidența infectărilor în județ a trecut de 15 la mie. Măsura intră în vigoare de luni